marengo
Trådstartare
Jag ska flyga från Malmö till Stockholm på fredag och är inte en van flygare, så jag har inte riktigt koll på det här med handbagage. Jag ska inte ha något incheckat bagage utan bara handbagage. Så det jag undrar om någon kan svara på är om man får ha en väska som är max så stor som det anges på hemsidan, och får ha med en kameraväska också? Jag skulle vilja ha med min systemkamera men den får inte plats i handbagaget. På Malmö Aviations hemsida (som jag flyger dit med) står det:
Du får ta med dig ett (1) handbagage ombord.
Handbagaget ska kunna placeras under stolen framför dig.
50x40x25 cm 8kg
Nedanstående reseeffekter får medtas som handbagage kostnadsfritt i kabinen:
Bärbar dator
Damhandväska eller liknande
Ytterkläder
Paraply eller promenadkäpp
En liten kamera och/eller kikare
Rimlig mängd reslektyr
Babymat att konsumera under flygresan
Hjälpmedel som rörelsehindrad passagerare är beroende utav
Medicin, som alltid ska medtagas i handbagage om det är receptbelagt
Betyder detta att dessa saker får medtas utöver väskan man har med sig, eller har jag tolkat det fel? Det står att man får ha med en liten kamera, skulle en hel kameraväska innehållandes systemkamera + extra objektiv kunna gå an?
På Norwegians hemsida, som jag flyger hem med, står det:
Norwegian tillåter ett handbagage per passagerare (max 10 kg - 55 x 40 x 23 cm) och dessutom ett litet personligt föremål, t.ex. en liten pc väska eller en liten handväska. Det lilla, personliga föremålet skall lätt kunna placeras under sätet framför dig.
Så på hemvägen verkar det inte vara något problem med att ha med kameran (om inte jag misstolkar detta), men är fortfarande förvirrad om vägen dit.
Sen undrar jag om det är något annat jag bör tänka på? Har förstått det här med vätskor och att jag inte får ta med t.ex. rakhyvel. Är de väldigt stränga med detta eller går det att på något sätt få med sig den? Ska vara där i fyra dagar med en kille jag träffar så en rakhyvel lär jag behöva
Och så undrar jag om någon har tips på ansiktstvätt som finns i tillräckligt liten behållare för att man ska få ta med det i handbagaget? Den jag använder är en sådan som skummar sig när man trycker ut den ur behållaren, så kan tyvärr inte hälla över lite av den i en flaska och ta med. Annars får jag helt enkelt köpa det jag inte kan ta med i Stockholm, och slänga det som blir över när jag åker hem.
Du får ta med dig ett (1) handbagage ombord.
Handbagaget ska kunna placeras under stolen framför dig.
50x40x25 cm 8kg
Nedanstående reseeffekter får medtas som handbagage kostnadsfritt i kabinen:
Bärbar dator
Damhandväska eller liknande
Ytterkläder
Paraply eller promenadkäpp
En liten kamera och/eller kikare
Rimlig mängd reslektyr
Babymat att konsumera under flygresan
Hjälpmedel som rörelsehindrad passagerare är beroende utav
Medicin, som alltid ska medtagas i handbagage om det är receptbelagt
Betyder detta att dessa saker får medtas utöver väskan man har med sig, eller har jag tolkat det fel? Det står att man får ha med en liten kamera, skulle en hel kameraväska innehållandes systemkamera + extra objektiv kunna gå an?
På Norwegians hemsida, som jag flyger hem med, står det:
Norwegian tillåter ett handbagage per passagerare (max 10 kg - 55 x 40 x 23 cm) och dessutom ett litet personligt föremål, t.ex. en liten pc väska eller en liten handväska. Det lilla, personliga föremålet skall lätt kunna placeras under sätet framför dig.
Så på hemvägen verkar det inte vara något problem med att ha med kameran (om inte jag misstolkar detta), men är fortfarande förvirrad om vägen dit.
Sen undrar jag om det är något annat jag bör tänka på? Har förstått det här med vätskor och att jag inte får ta med t.ex. rakhyvel. Är de väldigt stränga med detta eller går det att på något sätt få med sig den? Ska vara där i fyra dagar med en kille jag träffar så en rakhyvel lär jag behöva
Och så undrar jag om någon har tips på ansiktstvätt som finns i tillräckligt liten behållare för att man ska få ta med det i handbagaget? Den jag använder är en sådan som skummar sig när man trycker ut den ur behållaren, så kan tyvärr inte hälla över lite av den i en flaska och ta med. Annars får jag helt enkelt köpa det jag inte kan ta med i Stockholm, och slänga det som blir över när jag åker hem.