Hjälp med färgbestämning på katt?

Tweety1985A

Trådstartare
Någon som är duktig på kattfärger? Vår Skrållan är 4 månader gammal och är någon form av sköldpadda. Hon är grå och orange med vita tecken. Väldigt melerad/spräcklig så inga klockrena fält i mer än det vita. Heller inga ränder. Googlat massor men hittar inga gråa sköldpaddor som ser ut som vår. Hennes mamma är röd/svart/vit och pappan vet jag tyvärr inte. Kommer fler bilder i kommentarerna.

Bifogade filer

• 99C368B4-CAF6-4CA3-9DC1-7B0FF076DE8B.webp
    99C368B4-CAF6-4CA3-9DC1-7B0FF076DE8B.webp
    213,8 KB · Visningar: 36
Jag skulle kalla henne blåsköldpadda men är ingen expert. Grå färg på katt kallas blå. Och hon är ingen vanlig sköldpadda då hon istället för svart är blå. Så blåsköldpadda är min gissning.

Den vanliga sköldpaddsfärgen = svart + röd
Blåsköldpadda = blå + creme

Jag skulle kalla henne blåsköldpadda men är ingen expert. Grå färg på katt kallas blå. Och hon är ingen vanlig sköldpadda då hon istället för svart är blå. Så blåsköldpadda är min gissning.

Den vanliga sköldpaddsfärgen = svart + röd
Blåsköldpadda = blå + creme

Låter logiskt! Tusen tack!

Liknande trådar

Övr. Katt Min stallkatt ser enligt en del skabbig ut :D Hon har vita tecken och är spräcklig (tabby?), alltså har ränder. Men hennes färg i...
Svar
7
· Visningar
1 122
Senast: evis
·
C
Övr. Katt Blåcreme kattmamma har fått bebisar. Att jag förmodligen inte benämner dem korrekt i färg vet jag, hav överseende. :p Pappan är...
Svar
17
· Visningar
1 924
Senast: mysko
·
M
Avel Vi har ett sto som det tvistas om huruvida hon är isabell, ljusfux, isabellskimmel eller ljusfuxskimmel...puh! För mig spelar det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 724
Senast: Thera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17