Hjälp med färg på schabrak till skimmel!

Camilla_H

Trådstartare
Min häst är skimmel, helt vit numera.

Jag har brunt träns och har beställt en brun sadel till honom. Brunnyansen är vanlig brun (mörkare brun), alltså inget rödbrunt eller ljusbrunt. Sadeln är ST Dressage och den kallas för "chocolate".

Vilken färg blir då snyggt på schabrak? Både till träning och tävling tack! Just nu har vi ett svart tävlingsschabrak men det köptes då han hade svart läderutrustning.

Brunt?
Beiget?
Vitt?
Grått?
Grönt?
Svart?
Annat?

Sv: Hjälp med färg på schabrak till skimmel!

brunt, vitt och beiget

Skulle ju vara roligt med lite annorlunda färger annars har jag kört på marint eller grönt, men vita passar ju ialla färger nästan det beror ju på vad du har för utrustning annars som benskydd o sånt

marinblått med silverpp är supersnyggt till en vit häst och brun sadel. :d
det kan du ju även tävla med om det är en snyggare modell.

jag hade cremefärgat schabrak med marint kantband till min vita, det var väldigt snyggt, han såg extra vit ut med det.

Jag har ett skimmelsto :) Till henne har jag iallafall just nu ett mörkgrönt schabrak med en mörkblå kant, passar riktigt bra!
Men jag hade tänkt att köpa någon typ mörkrosa schbrak med matchande lindor till när jag har råd.
Annars har jag i princip bara mörkblåa saker till henne + rosa grimmor.

Jag har ju i och försig en svart sadel och svart träns, men en kompis som har en vit häst med en brun sadel hade ett ljusbrunt, typ lattefärgat schabrak. Kanske något att testa? :)

M-oaa

På skimmel tycker jag att Grå, Beige/creme, Brun och vinrött är snyggast.
Men på skimmel funkar de mesta - FÖRUTOM VITT!
Marinblå, grön, svart, rosa m.m

En skimmel passar i alla färger, utom vitt. Det får hästen att se skitig ut.
Färger som jag brukar ha till min vita skimmel är marinblått, mörkgrönt, ljusblått, svart och brun. Det tycker jag är snyggt! Funderar på att skaffa ett rött schabrak, tror det skulle vara supersnyggt!

Lite annorlunda färg kanske.. Men jag hade ett ljus gult schbrak m grädd vitt kantband till min skimmel. Låter kanske inte så snyggt, men hon passade faktiskt i det...

Jag funderar på att beställa ett olivgrönt schabrak med vit passpoal och lattefärgad kant till min skimmel.

Annars passar de flesta färger tycker jag, kanske vitt, då hästen lätt ser smutsig ut.

Ja de passar verkligen i alla färger.

Jag skulle passa på att ha sådana färger som inte alla andra har. Jag skulle antagligen ha mintgrönt, lavendel, rött, grått, gammeldags rosa, varm gult m.m

Det jag inte skulle ha är vit och vaniljtoner.

Jag har skimmel o mörkbrun sadel med!

Jag tycker att marinblått och grå i alla nyanser är jättefint, men även starkare färger som rött och royalblå.

Som tävlingsschabrak skulle jag nog valt ett grått, med en vit kant kanske. Stilrent och elegant. Inte heltvitt på en vit häst iaf!

Marinblått är fint:angel:
7386602.jpg

9511501.jpg

Svart utrustning på bilderna men iaf, blir nog ännu snyggare med brun utrustning:d

MARINBLÅTT! med guld paspoal :)

*kl*

Tack alla för svar!

Marinblått har jag redan flera schabrak, så det låter ju lovande. Själv är jag för tillfället mer inne på jordfärger, så grått, beiget och brunt tilltalar mig nu. Men jag fick en hel del nya tips också - bla när det gäller kombination av färger!

/Camilla

jag har ju en bror till din häst,eller samma pappa då juh o till honom har ja köpt brunt nu faktiskt..kom på posten idag...bruna lindor o brunt schabrak..sen har ja svart träns o sadel...det blev snyggt :d

Liknande trådar

Utrustning Får svår idétorka när det gäller färger till brun/vit skäck. Vad för färg blir snyggt på schabrak mm? Har svart som grundfärg nu, men...
Svar
7
· Visningar
2 513
Senast: Plantan
·
Dressyr Ja, nu när tävlingssäsongen börjat komma igång på allvar kände jag att en sån här tråd var rätt passande! :) Så, vad har ni...
Svar
12
· Visningar
2 452
Senast: Luzzan
·
Utrustning Får snart hem en mörkfux ponny utan tecken. Undrar nu vilken färg ni tror skulle passa bäst på täcken? Jag älskar vinrött men vet inte...
Svar
3
· Visningar
1 358
Senast: Wera
·
Utrustning Har bestämt mig för att köpa en helt ny uppsättning schabrak/lindor till mitt sto och behöver råd i följande mycket viktiga fråga: Vilka...
Svar
18
· Visningar
1 781
Senast: Tagliabue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur