Hjälp med CSN återbetalning?

Fibusen

Trådstartare
Fick hem papper att jag haft högre inkomst än jag angett 2023, jag blev jätte chockad och ringde CSN direkt, och fick jättebra hjälp. Det som ställde till det är att jag fick omvårdnadsbidrag för sonen retroaktivt i November 2023, och detta har jag helt missat att lägga in, då jag ansökte om studiebidrag i förväg, och lmvårdnadsbidraget är ju inget jag visste skulle komma.

Jag har angett att jag skulle ha tjänat 160.340kr på andra halvåret, men tack vare bidraget så blev summan 189.438kr, alltså 29.000kr bruttoinkomst mer än jag angett. Jättedumt av mig, och självklart ska det betalas tillbaka så det blir rätt, men hur mycket kan jag räkna med?

Det står såhär:

Omfattning 75% 6 veckor
Omfattning 50% 12 veckor

Uppgiven inkomst 160 340kr
Fribelopp 149 992kr

Och jag tjänade alltså 189.438kr tack bare det där bidraget.

Alla uppgifter är nu inskickade rätt, men kommer väll dröja innan jag hör något mer.
Kan jag på något sätt räkna ut vad jag kommer få betala tillbaka innan jag avlider av nervositet?! 🫣

IMG_9415.webp

Så här ser det ut

Jag orkar inte räkna pga trött men testa att lägg in dina korrekta uppgifter i deras beräkningsverktyg och se hur mycket bidrag du skulle ha fått på rätt inkomst.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag fick ett återkrav från CSN om att betala in 67 000kr (inom en månad!). Detta för att jag för två år sedan sålde min bostadsrätt och... 2
Svar
37
· Visningar
5 958
Senast: Masse
·
Skola & Jobb Jag har räknat med att få ett återkrav från CSN för vårterminen för två år sen. Jag fi k jobb en månad in på terminen och stoppade...
Svar
10
· Visningar
2 226
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka