Hjälp med boxväggsramar

stranger

Trådstartare
Tjena allvetare!!

har en fråga som jag sökt och sökt men inte finner svar på...
Vi ska byta stallinredning och ska då ha stående plankor i ubalksramar eller uprofilsramar eller vad det nu kallas...
Vi ska få bockat av lokal plåtslagare till lagom "u-n" för att passa plankorna men min fråga är nu hu tjockt ska själva godset vara 1mm (klent?) 2mm 4mm eller vad??
Naturligtvis ska man nte kompromissa med kvaliten på hållbarheten men man behöver ju inte överdriva heller dels skiljer det i pris en del har jag förstått samt att det är ju snyggare med tunnare men som sagt hållbarheten främst!!

Vad har ni kära bukefalister eller vad har ni för rekomendationer i alla fall!!

Sv: Hjälp med boxväggsramar

Jag har sett att en del av de färdiga boxarna man kan köpa har 2 mm, men min brorsa säger att det nog är lite väl klent egentligen. Vi kommer ha 4 mm, men det är ju en kostnadsfråga också. Stålet är ju ganska dyrt.

Ok bra!!

vi har haft 2mm eller 4mm uppe i de mer seriösa disskussionerna här också 1mm skrev jag mest med som variabel.

Men 2mm kör färdigstallen med menar du??!!

Jag vågar inte säga att alla färdigstall har 2 mm. Men när vi tittade på en variant (Jag tror det var Cityboxen) så var det 2 mm.
Jag kan inte det där med stål så bra, men finns det ens 3 mm?

- Ingen aning!! När vi pratade med killen som ska hjälpa oss var det 2mm eller 4mm som kom upp som sagt!! Det är nog kanske bäst att köra på 4mm hursomhelst!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka