T
thorri
Vi har ett femtontal islandshästar i kollektivstallet jag står i. Alla går ute dagtid, i hagar med ganska mycket gräs och "ogräs". En del har sina hästar inne på natten med egna kvällsfodergivor. Mitt problem är att vi inte kan enas om hur mycket mat (HorseHage, TS 66%) hästarna ska ha ute. Visst är en del av dem lite överviktiga men nu får de som sover ute bara 3 kg/dag (1 kg frukost och 2 kg kväll), är inte detta alldeles för lite grovfoder?? Hur mycket näring finns kvar i gräset så här års?
Jag ger mina hästar mer mat än ovanstående och givetvis kraftfoder och mineraler men skulle gärna vilja veta hur mycket mat ALLA hästar i stallet behöver (samtliga är i "lätt arbete"). Det gör ont i hjärtat att se dem så hungriga, eller är jag bara mesig?
Jag ger mina hästar mer mat än ovanstående och givetvis kraftfoder och mineraler men skulle gärna vilja veta hur mycket mat ALLA hästar i stallet behöver (samtliga är i "lätt arbete"). Det gör ont i hjärtat att se dem så hungriga, eller är jag bara mesig?