Hjälp! Kan nån förklara?

B

beachbunny

I vår klubb är det en tjej som tävlar sin ponny som stor häst. Det vet jag att man kan gör om man typ "graderar" upp den eller nåt sånt va?
Men nu helt plötsligt tävlar lillasyster den som ponny igen. Kan man bara välja eller hur fungerar det? :confused:

Sv: Hjälp! Kan nån förklara?

är inte säker men jag har för mig att det är annorlunda med syskon, just för att 2 syskon ska kunna dela på samma ponny. Fast jag kan vara helt ute och cykla...

Du får tävla samma ponny bland både storhäst och med ponnisar under olika ryttare. Inget konstigt med det!

ok, jag tycker ändå det är konstigt. Men är det tillåtet så är det som det är..

Man får inte tävla ponnyn omväxlande som stor häst resp. ponny-Det är antingen eller om inte det blir ägarbyte eller stadigt ryttarbyte.Men alltså enl. reglementet så får man inte hålla på och skifta.

Du får tävla samma ponny bland både storhäst och med ponnisar under olika ryttare. Inget konstigt med det!

Nej, om den ska gå ner till ponny igen ska det vara efter ett stadigvarande ryttar- eller ägarbyte. Tror det ska anmälas till förbundet dessutom.

Såvida det nu inte är klubbtävling som TS pratar om? Då måste man ju inte följa TR till punkt och pricka.

Var på klubbtävling för ett par veckor sen jag reagerade då ponnyn va med både som häst och ponny. Imorgon startar den som ponny på regional dressyr.

Om det är klubbtävling så är det säkert så att de kommit överens med arrangören att det är ok. Vi låter såna ekipage starta hos oss, på klubbtävling är klubben lite mer självbestämmande. Så kanske startade ponnyn med ryttaren bland de stora hästarna mer på skoj?

Trodde det var som med storhäst. Där får man ju byta ryttare hit och dit. Och om ägaren tävlar medelsvår med vinster på den hästen så får ju jag tex starta en LC. Trodde det var likadant när man bytte mellan ponny och storhäst klasser.

Tyvärr så tävlar inte den här familjen på skoj utan dödligt allvar. Storasyster tävlar msv dressyr för häst på ponnyn o envisas med att rida Lb klasser på klubbtävlingarna. Lite trist för dom som försöker ta sig upp... Och nu kommer lillasyster oxå.. Jaja är som det är..

Om det är så att båda tävlar regionalt på ponnyn så kanske du ska prata med dem och fråga om de vet hur det ser ut i TR? Alternativt prata med någon annan i klubben om det?

Nepp det får de inte göra ,visa dem reglementet .Är det känsligt så be ex. ngn vuxen göra det.(Kan ju vara så illa att de har noll koll på det)Regler är till för att följas ,om det är så att båda vill tävla får de väl skaffa en till.Avskyr fusk.Lyssnar de inte så skulle jag inte dra mej för att lägga in protest på tävling eller anmäla till förbundet.

Tyvärr så tävlar inte den här familjen på skoj utan dödligt allvar. Storasyster tävlar msv dressyr för häst på ponnyn o envisas med att rida Lb klasser på klubbtävlingarna. Lite trist för dom som försöker ta sig upp... Och nu kommer lillasyster oxå.. Jaja är som det är..

Du menar att hon rider LB bara för att vinna då eller?

Ja hon klår ju alla andra med hästlängder!
Får ju typ 75 %. Då kan man rida lite högre klasser tycker jag. Hon startar ju även msv.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
472
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 037
Senast: Fille
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Senast: ameo
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 266
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar