S
SirWillgott
Har en halvblods valack på 11år och 170cm i mkh, tränas normalt/hårt -tränas å tävlar i hoppning främst..
Har alltid haft svårt att sätta muskler främst vid hals/rygg och kan bara inte få upp honom i hull över revbenen (resten utav kroppen)
Det ända där han verkar få hull är "hömagen" , men det kan väl inte vara hömage eftersom jag endast får i honom 9kg hösilage och 2kghalm??
Snälla behöver hjälp om han ska kunna bygga upp sig igen efter vintervilan!!!!
Foderstat /dag
Hösilage: 9kg
Halm:2kg
Havre: 2kg
Alfa Grow: 1kg
Lucern strå: 1,5liter (hur många gram kan det va )
+ linfröolja, hippo mineraler, b-vitamin och salt=)
Såhär ser parveln ut idag..bakre revbenen syns ganska tydligt under schabraket i verkligheten!
Såhär såg han ut när jag köpt honom, ser likadan ut nu fast med mer musklad bog/rumpa och något mer "Häng mage"
Tacksam för svar
Har alltid haft svårt att sätta muskler främst vid hals/rygg och kan bara inte få upp honom i hull över revbenen (resten utav kroppen)
Det ända där han verkar få hull är "hömagen" , men det kan väl inte vara hömage eftersom jag endast får i honom 9kg hösilage och 2kghalm??
Snälla behöver hjälp om han ska kunna bygga upp sig igen efter vintervilan!!!!
Foderstat /dag
Hösilage: 9kg
Halm:2kg
Havre: 2kg
Alfa Grow: 1kg
Lucern strå: 1,5liter (hur många gram kan det va )
+ linfröolja, hippo mineraler, b-vitamin och salt=)
Såhär ser parveln ut idag..bakre revbenen syns ganska tydligt under schabraket i verkligheten!
Såhär såg han ut när jag köpt honom, ser likadan ut nu fast med mer musklad bog/rumpa och något mer "Häng mage"
Tacksam för svar