Hjälp Hästen vinlgar...vad e det för fel

M

Mandarin2000

Häromdagen när medis ridit färdigt o det gått ca 20-30 min så vinglar mitt sto när hon skulle in i hagen.Nu syns kraftig svullnad på v bak som inte går ner.Jag ringde vet som sade att jag skall avvakta till im elr to.

Hon släpar inte benet och haltar inte.Men vad är det för fel??
Kan det va kotledsförlamning elr ischias elr borelia? Såg Bismarks häst hade samma symtom.Min kan dock gå med frambenen, Hon rör sig gärna.Ingen feber,äter o dricker som vanligt.
Blir så himla orolig:cry: .

Tror ni detta kan ha legat latent då jag nyss fått hästen och innan var hon inte mycket riden sen kom det nu plötsligt.

Jag har aldrig ridit henne i form ute mer tränat att gå lungt på långa tyglar med mycket skritt o lite trav.
Vet kommer to men jag e sååå orolig.

Sv: Hjälp Hästen vinlgar...vad e det för fel

Min häst hade ju ganska lika symptom fast värre. Läste en del och det kan ju vara korsförlamning? Beror tydligen på för hög halt glykos i musklerna (typ mjölksyra).

Annars som du säjer borrelia/ehrlichia har ju rätt luddiga symptom. Hon kan ju också bara vrickat sig och blivit lite vinglig av det. Men sen kan det ju vara som de tror det är med min. Något med halskotpelaren..

Hur har det gått förresten?? Såg nu att det var ett tag sen du skrev detta..

Liknande trådar

T
  • Låst
Träning Jag har fått ett stort problem dem senaste 2 dagarna. Jag har en vbl valack som nyss fyllt 4 år. Jag har haft honom i 7 månader och när...
2
Svar
33
· Visningar
3 210
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka