M
Mandarin2000
Häromdagen när medis ridit färdigt o det gått ca 20-30 min så vinglar mitt sto när hon skulle in i hagen.Nu syns kraftig svullnad på v bak som inte går ner.Jag ringde vet som sade att jag skall avvakta till im elr to.
Hon släpar inte benet och haltar inte.Men vad är det för fel??
Kan det va kotledsförlamning elr ischias elr borelia? Såg Bismarks häst hade samma symtom.Min kan dock gå med frambenen, Hon rör sig gärna.Ingen feber,äter o dricker som vanligt.
Blir så himla orolig .
Tror ni detta kan ha legat latent då jag nyss fått hästen och innan var hon inte mycket riden sen kom det nu plötsligt.
Jag har aldrig ridit henne i form ute mer tränat att gå lungt på långa tyglar med mycket skritt o lite trav.
Vet kommer to men jag e sååå orolig.
Hon släpar inte benet och haltar inte.Men vad är det för fel??
Kan det va kotledsförlamning elr ischias elr borelia? Såg Bismarks häst hade samma symtom.Min kan dock gå med frambenen, Hon rör sig gärna.Ingen feber,äter o dricker som vanligt.
Blir så himla orolig .
Tror ni detta kan ha legat latent då jag nyss fått hästen och innan var hon inte mycket riden sen kom det nu plötsligt.
Jag har aldrig ridit henne i form ute mer tränat att gå lungt på långa tyglar med mycket skritt o lite trav.
Vet kommer to men jag e sååå orolig.