Hjälp! Har problem med min foderstatsberäkning

Sidney

Trådstartare
Hej! Håller på att beräkna foderstat till min häst och har nu kört fast helt.. Håller på att lägga till kraftfoder och gick in på nätet för att kolla foderanalysen på kraftfodret och där står det Selen E8 (Selenjäst) 0,2 g och sedan Selen E8 (Natriumselenit) 0.2 g

Min fråga är om jag ska lägga ihop båda så det blir 0.4 g selen i foderstatsberäkningen eller om jag bara ska använda en av dom (så det blir 0.2g) och isf vilket?

Tacksam för svar så snabbt som möjligt :)

Hej! Håller på att beräkna foderstat till min häst och har nu kört fast helt.. Håller på att lägga till kraftfoder och gick in på nätet för att kolla foderanalysen på kraftfodret och där står det Selen E8 (Selenjäst) 0,2 g och sedan Selen E8 (Natriumselenit) 0.2 g

Min fråga är om jag ska lägga ihop båda så det blir 0.4 g selen i foderstatsberäkningen eller om jag bara ska använda en av dom (så det blir 0.2g) och isf vilket?

Tacksam för svar så snabbt som möjligt :)

Du skriver 0,4 mg selen!

Vill man vara riktigt petig så ger man lite mer över behovet om man ger ren natriumselenit eftersom hästen tydligen tar upp det lite sämre. :-)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Försöker här få hjälp med förslag på foderstat till dessa två hästar, om någon vänlig själ har tid! Båda häsarna har lite svårt...
Svar
14
· Visningar
982
Senast: Lydia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama