Hjälp! Ev. Klinikbesök, kostnader?

poniihest

Trådstartare
Hej!
Ska snart ringa in till veterinär och kolla om jag kan komma in med ponnyn till en klinik och få hans tänder och strupe kollade. Ev. ska han få behandling mot mugg om det inte ger med sig snart.. Någon som vet vad det kan komma att kosta ungefär? :confused:
Han är inte försäkrad..
Mkt tacksam för svar!

Bor f.ö i Jönköpingslän om det har någon betydelse.

Sv: Hjälp! Ev. Klinikbesök, kostnader?

Beror lite på vilken klinik det är och vad som ska göras. Kan lämna exempel på två hästar som jag haft på klinik för utredning av rörelse störning. Den ene åkte till det stora sjukhuset och det kostade 55 000. Häst nummer två till en mindre klinik och en stor undersökning som gick på "hela" 890 kronor.
Skulle gissa på att det du vill ha gjort kommer att ligga på mellan någon tusenlapp och upp till ett par tusen. Vissa kliniker har ju en klinikavgift, vilket min billiga lilla klinik inte har.

En vild chansning 2000-3000 kr beroende på vad det är för klinik. Bara tänder och strupe skulle jag tro stannar under 2000 kr, förutsatt att det inte behöver göra några omfattande korrigeringar/behandlingar.

Jättesvårt att säga.

Som jämförelse betalar jag på "min klinik" 60 kr plus moms i klinikavgift medan det två mil bort i "storastaden" kostar 450 kr plus moms i klinikavgift. Bara för att man kommer innanför dörrarna.

Behandlingen kan också skilja sig lika mycket i pris, så det kan inte bli annat än en gissning.

det beror ju på vad som måste göras.
varför inte fråga när du ringer?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 763
Senast: Lavinia
·
Fordon Hej. Jag är en 14 åring som snart fyller 15 och funderar på att skaffa A-Traktor. Men jag har ju inte råd själv att betala alla...
Svar
3
· Visningar
1 816
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Hur gör man? Ja, det kan låta konstigt men jag förstår inte hur man liksom kommer in i snurren. Jag är på ett sätt lyckligt ovetandes då...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 770
Senast: Kirre
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 000

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben