Hjalp en ankunge

_Viva_

Trådstartare
Katten slapade in en pytteliten unge tidigare ikvall. Den ar i fin form, hoppar och skuttar i sin plastlada.

Ringde till rspca som skulle skicka ut nagon inom ett par timmar men som vanligt dyker de inte upp. Hade jag vetat tidigare att de inte kom sa hade jag iallafall kunnat aka och handla nagot atbart at den lille stackaren men nu ar allt stangt.

Vad ater ankungar och hur bor de tas ihand om?

Sv: Hjalp en ankunge

Stackars liten, hoppas den klarar sig.

Jag googlade gräsand, fick fram det som står nedan, det gäller dock vuxna änder, men det kanske fungerar endå?
Vad är det för anka, tam vild?

Har ingen aning om vad man sak ge en liten en, men det är väl bättre att ge den någonting än ingenting alls, eller?
Och ge den vatten.

• gräsanden hämtar sin föda både ur djurriket (insekter och små kräftdjur) och växtriket; silar ytvatten (snattrar); tippar på grundvatten för att nå bottenlevande organismer; plockar säd på åkrar och frön ur våtmarksväxter.

Ja lilla ytte pytte.

Har satt ladan inne pa minsta toaletten och slagit pa elementet sa det blir varmt och gosigt, givit lite vatten i en grund skal och blott upp lite brod. Kanske inte det basta men iallafall nagot for stunden.

Nu ligger han och sover med huvudet under vingen sa det verkar ju lovande ut. Ska ringa dem igen imorgon, det vore toppen om han kunde fa komma till ett center med lite andra ankungar. Om inte sa far vi gora det basta har och aka och kopa lite ankmat.

Hall en tumme for att han klarar natten.

Vad härlig du är som kämpar för lilla dunbollen. :bow:
Jag lovar att jag håller båda tummarna!

Kram, Maya

jag vet ju nu inte hur gammal den är men den första veckan för ankorungar i fångenskap är hårdkokt äggula den bästa maten.. sedan kan man ju även ha hönsfoder brevid, eller havregryn,
Lycka till :D

Tack.

Han har fatt lite smulad aggula, har inte atit nagot men han far vara ifred sa far vi se hur det gar.

Han maste nog fa landa lite forst kanske. Vilken shock att bli kidnappad av en katt och sedan instangd i en lada. :(

Ja, det måste vara en omskakade upplevelse. :crazy:
Men hur har det gått, är den ätit något?
Kram, Maya

aaw, beklagar.. :(
men du gjorde iaf allt du kunde för att rädda den och det var fint gjort :)
bugar för sånna människor som dig:bow:

Mvh Freddie:bump:

Liknande trådar

Övr. Hund Det har anknytning till Snuffsans trad men jag vill inte hora nagra forelasningar om vilken taskig hundagare jag ar som inte har pli pa...
2
Svar
39
· Visningar
2 870
Senast: KungTulle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd