F
FairLady
I år blir det av...ska betäcka mitt sto. Känns lite som sista chansen att ta föl på henne då hon inte haft föl innan...
Hon är 14 år i år, fux med bläs och 4 vita halvstrumpor, 173 cm i mkh. Kraftigt byggd, e: Acapulco Gold - Jumper.
Har lite olika förslag själv men undrar vad ni tycker om dem och om ni experter har ngt annat förslag. Har tyvärr inga bilder på stoet på datorn...
Första hands valet är For Feeling. Lagom stor, trevlig med stam som iaf tilltalar mig.
Sen finns det ett par stycken som jag har funderat på och det är:
Spender S, dock är han väldigt stor (174) och risken är ju att avkomman blir gigantisk.
Alcatraz, samma sak där, blir avkomman för stor, Alcatraz är 170.
Casa Grande, lagom storlek, gillar av stammen...
Santino, vilken utstrålning...
Dirco, dock tveksam då han bara är 160, ngn som vet om han ger stort eller smått eller kanske mitt emellan rent generellt?? Han ska passa till hästar som har Cor De La Bryere i sig....frågan är bara hur långt bak??
Här är pållans hela stam...http://www.allbreedpedigree.com/amazona+gold
Tacksam för alla synpunkter å förslag....
Hon är 14 år i år, fux med bläs och 4 vita halvstrumpor, 173 cm i mkh. Kraftigt byggd, e: Acapulco Gold - Jumper.
Har lite olika förslag själv men undrar vad ni tycker om dem och om ni experter har ngt annat förslag. Har tyvärr inga bilder på stoet på datorn...
Första hands valet är For Feeling. Lagom stor, trevlig med stam som iaf tilltalar mig.
Sen finns det ett par stycken som jag har funderat på och det är:
Spender S, dock är han väldigt stor (174) och risken är ju att avkomman blir gigantisk.
Alcatraz, samma sak där, blir avkomman för stor, Alcatraz är 170.
Casa Grande, lagom storlek, gillar av stammen...
Santino, vilken utstrålning...
Dirco, dock tveksam då han bara är 160, ngn som vet om han ger stort eller smått eller kanske mitt emellan rent generellt?? Han ska passa till hästar som har Cor De La Bryere i sig....frågan är bara hur långt bak??
Här är pållans hela stam...http://www.allbreedpedigree.com/amazona+gold
Tacksam för alla synpunkter å förslag....