hjälp akut!!

Smurfoff

Trådstartare
min katt geisha andas jättetungt och verkar vara öm i magen. magen känns nästan lite svullen i nedre delen av magen (närmast könet) är lite buckligt och mjukt...hon har också blivit aggresiv utan anledning och biter en om man rör hennes mage de gjorde hon inte innan. hon har fått en kull kattungar innan men jag tror inte hon är dräktig då hon inte har visat symtom på det och hon har ingen mjölk .. så jag undrar vad det kan va? livmoders inflamation?!

Sv: hjälp akut!!

Min första gissning hade varit att hon var dräktig, men eftersom hon inte visar symptom på detta hade jag ringt en veterinär. Det känns alltid bra att hellre ringa en gång för mycket.

Veterinärärende. Inget att vänta med.
Ring iaf.

Lycka till!

Jag blir så j-vla trött på de här trådarna, det är väl solklart att man ringer en veterinär och frågar istället för att skriva på ett forum??
Säg åt dina föräldrar att ringa omedelbart.

det visade sig att jag bara inbillade mig...hon är helt som vanligt, hoppar, skuttar och leker. äter och dricker och går på lådan. och inte alls öm i magen. hon var nog bara på bushumör när jag tog henne på magen därför hon nafsa till. sen tror jag även att hon kan vara dräktig då jag kände lite sparkar :rofl:

Jag blir så j-vla trött på de här trådarna, det är väl solklart att man ringer en veterinär och frågar istället för att skriva på ett forum??
Säg åt dina föräldrar att ringa omedelbart.

Varför kan man inte få fråga? Det är väl bara normalt att man är orolig och vill höra andra katt/hund/hästägares erfarenheter.
Om man blir så j-vla trött kan man strunta i att öppna tråden eller gå och lägga sig!!

Eh, okej?

Det var ju bra, men du sa precis att hon inte hade någon symptom på att vara dräktig,med tanke på att hon inte hade någon mjölk?

Varför kan man inte få fråga? Det är väl bara normalt att man är orolig och vill höra andra katt/hund/hästägares erfarenheter.
Om man blir så j-vla trött kan man strunta i att öppna tråden eller gå och lägga sig!!

Visst kan man vilja höra andras erfarenheter, men sitter man med en (icke dräktig) katt som andas tungt, är öm om magen och dessutom aggressiv så ringer man väl vet. i första hand? Eller vad skulle vi här kunna göra?

Det är precis som att man ringer vet. om ens häst är halt. Man går inte in på ett forum och frågar "varför är min häst halt?" när det kan bero på precis vad som helst

Håller med dig. Enligt mig är det inte så smart att rådgöra med oss om en sådan sak. Vad kan vi göra liksom? Låter lite oseriöst. Hade jag anat oråd med min katt/häst hade jag velat ha veterinären hos mig direkt, inte ödsla tid på internet om man verkligen är orolig för sitt djur.

Nej, gå och lägga mig tänker jag inte göra när det gäller sådana här frågor. Om man tror att ens djur är allvarligt sjukt och behöver hjälp akut så ringer man till veterinären och rådgör, man sitter inte själv och försöker gissa sig fram till det med andra lekmän.

Jag ser ofta sådana här trådar på Katt men aldrig på hästforumen.
Hur många här skulle avvakta med att rådfråga sin veterinär om ens sto andades tungt, bet efter en om man rörde vid magen och var svullen där? Skulle man skriva; tror ni att det kan vara livmodersinflammation eller skulle man ringa till veterinären?

Jag har inte någonstans skrivit att man inte ska ringa veterinär, det är väl självklart!

Problemet som jag tror Heulwen menar är att många inte verkar tänka på att ringa veterinären om inte nån här säger åt dom att göra det. Så det verkar inte handla om en rådfrågan här medan man väntar på att få tag på veterinären, utan man börjar här och om flera tycker att man ska ringa så gör man det. Vilket lätt kan få en att tro att om ingen säger nått så låter man det vara, med konsekvenser för katten om man har otur.

Liknande trådar

Katthälsa Nu har jag tröttnat på att få mina händer sönderklösta av min katt. Hon är nu tio månader gammal och ingen annan än jag och min pojkvän...
2
Svar
21
· Visningar
5 860
Senast: Ponnyfoton
·
Katthälsa HJÄLP! Vad kan jag AKUTMATA till kattungar som är ca 2 veckor gamla? Gårdens ena katt har fått ungar ute och vi hittade dom först nu...
Svar
5
· Visningar
5 817
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt Behöver eran hjälp akut. I natt precis första timmen på dag 60 föddes S*Stolen Hearts´s(min första som uppfödare) och Lilla Ofelias...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
18 130
Senast: Sol
·
T
Övr. Katt hej min zelda är dräktig, vet inte riktigt när det hände då hon är ute katt, men hanen väntade på henne varje dag i början av januari...
Svar
14
· Visningar
1 869
Senast: Gold
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama