Hjälmar??

B

bravizz

Har tävlat en del fälttävlan på ponny men nu gått över till storhäst och ska tävla mer och mer ft om allt går som jag vill :angel:

undrar vad ni har för hjälm i terrängen??

funderat på Troxel någon som vet om dom e bra`??

;)

Sv: Hjälmar??

Ja har en Troxel. Dom kanske inte e dom snyggaste men tycker den e superskön och sitter as bra:D
(jag kunde valt en snyggar färg)
_DSC0018.JPG

Dotter använder oxå sån, favvohjälm nr 1 speciellt på sommaren. Dock cirkulerar rykten om att de inte är tillräckligt bra, att de spricker vi belastning, men det finns även de som hävdar motsatsen. Så just nu är jag lite :confused: om vi skall skaffa en annan.... Men hur vet jag att dom är bättre, testresultaten verkar de ju kunna fibbla lite hursomhelst med :mad:

tycker att de e ganska skoj me alla färger :d
okej :confused: de me testen låter ju verkligen skumt... men de lutar för min del mot en troxel :d oxå hoppas vi dem e bra

jag kärlekar troxel hjälmar ;). fick min av sara algotsson faktiskt. menmen. jag tycker den är så bra för att skärmen åker liksom aldrig ner över ögonen som sånna gamla vanliga hederliga hjälmar oftast gör(iaf på mej) ..

måste bara fråga vilken modell det är ni har av troxel?? ska nog se till och införskaffa mig en inför tävlings sesongen :smirk:

får man inte ha vilken man vill? Jag tycker att mips hjälmarna låter vettiga...

I England fick svenska laget införskaffa nya hjälmar på plats för att engelsmännen inte ansåg att dessa var godkända. Det var för 2-3 år sedan.
Enl uppg är de fortfarande inte gdk där men som du skriver: Vilken test gäller? Ska man till ENgland så får man väl ha en annan då...

Jag har hört att det inte fanns några belägg för att Troxel inte skulle vara säkra hjälmar.Vad beträffar det som hände i England så var en annan hjälmproducent tydligen inblandad i det som hände där....

Jag har Charles Owen terränghjälm, den är väldigt skön, rider i den till vardags också ;)
Har haft deras Eurolight och har nu den andra med ventilation i.
De är bra båda två men den nyaste är skönast. Antagligen säkrare också eftersom den har en sån kudde i nacken, som deras Wellington hjälmar har också.

Och inga problem med skärmar för ögonen eftersom den på överdraget man får till står rakt upp :angel: :D Jag tycker det är jobbigt att rida i vanliga hjälmar, skärmen skymmer sikten ju :p

Jag har Champion euro jocky helmet. Med ventilation, den tycker jag är super skön. Sen kan man ju byta färg som man vill iom överdraget.:idea:

Bild på min gamla hjälm, den nya har jag ingen på men den ser typ likadan ut förutom kudden i nacken.

_MG_5053.jpg

Jag har hört att det inte fanns några belägg för att Troxel inte skulle vara säkra hjälmar.Vad beträffar det som hände i England så var en annan hjälmproducent tydligen inblandad i det som hände där....

Kan så vara fast jag var inne på deras förbunds hemsida för vi var just då på G att köpa ny hjälm. Det fanns tester då som var negativa för den hjälmen. :crazy:
Fast man vet aldrig var det var för tester, kanske gjorda av en konkurrent. Det som jag tycker är märkligt i sammanhagnet OM det var "fulspel" är att företaget inte skrivit det på sin hemsida. ;)

*kl*

Rider med en blå troxel spirit plus. Min käraste ägodel nästintill :love: Bekväm och lätt. Sen sitter den som en smäck. Har problem med att dom flesta hjälmarna vill åka framåt eller bakåt på mitt ovala huvud och hur säkert är det? :crazy: Denna placerar man bara på huvudet och sen drar åt "ratten" i nacken, toppen! :)

Hade den såkallade victor hugo hjälmen för många år sen som var en troxel hjälm. (lättvikt och ventilation). Den kraschade jag rätt bra med i skogen och den gick i bitar. Men den fyllde helt klart sin funktion för mitt huvud var välbehållet. Trots att den åkte tillbaka då jag landade rakt på ansiktet. Men klarade mig undan med ett skrubbsår på näsan. Så enligt min undersökning av den hjälmen så var den säker iaf :rofl::p:rofl: Men men kan ju tyvärr inte testa alla :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 059
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 192
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 285
Senast: Äpplet.
·
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
661
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur