Hjälm på E-tävling

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Ladywinnja
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 561
L

Ladywinnja

Får man använda hjälm på E-tävling i stället för hatt även om man är 30-plussare?
Har insett att jag bara har ett huvud och är rädd om det...

Sv: Hjälm på E-tävling

Du har ju redan fått svar:)
Det är många som tror att man inte får ha hjälm som vuxen. Jag blev ifrågasatt av en med tävlarinna på chappet, när jag hade hjälm i barrel racet.
Wras reglerna säger att du måste bära hjälm till o med det år du fyller 19. Sen är det upp till dig. Reglerna säger även : huvudbonad på framridningsbanan. Vidare klädsel av westernsnitt....( inte på e- nivå dock)
Tips köp en regelbok ;)

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
504
Senast: Ramona
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
575
Senast: Pilot
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
725
Senast: Lillefrun
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 802
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka