Hjälm hjälp!

L

lillen123

Ska köpa en ny hjälm så nu hoppas jag att ni kan hjälpa mig lite.

Valet står mellan en JW och en GPA speed Air limited edition
Har tidigare haft en GPA titium i storlek 55 Men nu har den töjt sig och den sitter perfekt! kanske jätte lite trång men jag är van med förstor hjälmar innan den. men min fråga lyder

ÄR Speed airen större eller kinder än en titium eller är dem likadana?
tycker ni att jag ska köpa en 56 om jag köper speed airen eller ska jag ta en till 55?

sen äre JW:n vilkken strolek skulle ni ta om ni har en 55 i en Gpa titium?

Jösses jag ska nog pröva dem menmen :) svara på ni!

Sv: Hjälm hjälp!

Ja du måste verkligen prova din blivande hjälm. Alla sitter ju inte bra på alla huvuden.
Jag köper alltid en hjälm som sitter lite tight, annars tar det inte lång stund förrän den trillar ner över ögonen:p

Jag har en av varje, emn eftersom det snart är sommar rekomenderar jag GPAn.

prova!!
tycker att jw:n är mer "äggformad" och gpa:n mer rund.

jag tex måste därför ha större storlek på gpa, annars får jag skitont i pannan och bakhuvudet, men då blir den nästan lite glapp sas i sidled, medans jw:n sitter som ett smäck i en storlek mindre...
men det kan ju bli tvärtom med en annan huvudform än min.
jättesvårt att ge såna tips ;)

...måste jag säga att jag hr en jw? hehe..
tycker inte alls gpa sitter bra på mig...

men speed air är ju såå ful...! kan inte förstå varför alla ska rida med dessa. usch. köp en jw istället, mycket snyggare!

(jag vet att det inte alls var det här du frågade efter, och att du kommer uppfatta inlägget som drygt, men jag kan inte låta bli! ;))

Jag har både en Speed air och en classic. Jag tycker att speed airen är större i strl än classicen.

Tycker att speed airen är rätt ful men jag har tone in tone och den är snyggare än den två färgade! Köpte den så att man slipper svettas ihjäl då det är varmt. Har en JW hjälm oxå och den är som en bastu!

Någon som vet hur inner måttet är i gpa:n lika som storleken? det skilljer ju endel från storlek till storlek, om man jämför med en euro lite?! någon som vill hjälpa mej :)

tycker att jw:n är mer "äggformad" och gpa:n mer rund.

Det är ju tvärtom? :confused: jag har ägghuvud, och har en gpa. Har provat Jwn, men alla är för runda för mitt huvud. Dock formar gpan sig efter ditt huvud, vilket jwn inte gör.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Funderar på att köpa en GPA Speed Air (Evolution) hjälm inom en ganska snar framtid, troligen från nätet (även om jag...
Svar
2
· Visningar
1 324
Senast: jemeni
·
Utrustning Har märkt att det kan skilja lite. (eller är kanske formen på hjälmarna som skiljer sig och i sin tur gör att man drar olika srorlek?)...
Svar
2
· Visningar
911
Senast: AlexandraT
·
I
Utrustning Hej ! Funderar på att köpa en gpa hjälm, förmodligen en speed air,Titium eller Classic. Hur är dem i storlekarna ? Stora ? Små? Normala...
Svar
11
· Visningar
3 820
Senast: NightAngel_85
·
K
Dressyr Jag behöver seriös hjälm hjälp! :) Jag vill börja tävla dressyr med min häst. Ska dessutom köpa ny hjälm då jag inte tycker min...
Svar
9
· Visningar
1 707
Senast: Snuffel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka