Hjälm-hjälp!

Armani__

Trådstartare
Hejsan!
Undrar lite över vad ni dressyr-ryttare använder för hjälm, måste köpa ny och vet faktiskt inte vad jag ska köpa för någon.

Tycker man ser nästan bara dessa plastiga hjälmarna, men de är ju inte direkt dressyr-hjälmar, i mitt tycke..

Gärna bilder! Och pris förstås.

Tack på förhand!

Sv: Hjälm-hjälp!

De enkalste tycker jag är bäst. Att tävla i tycker jag man kan köpa den billiga sammetshjälmen från höök.. (299)

:)

Jag tycker att Hööks klassiska (och billiga!:p ) sammetskask är jättefin.

Har avverkat flera stycken nu, priset gör ju att man inte drar sig för att köpa ny med jämna mellanrum. Tänk på säkerheten!:idea:

Jag tävlar i en Jacson hjälm. ( typ som GPA hjälmarna...

Men charles owen lr en john withikers hjälm... Båda tycker jag är stilrena och går bara att ha som dressyrhjälm..

Dom ligger väl på 3000 lr så

Använder en CO showhat
(men de har tyvärr slutat tillverkas :( )

Liknande trådar

Hemmet Jag vill köpa en bubbelmaskin till vår son i julklapp, men jag hittar ingen vettig modell! Fick tipset om Power, men den verkar ha...
Svar
1
· Visningar
213
Senast: kamomillo
·
Utrustning Jag flög ju av Dolly i torsdags och landade på huvudet = hjälmen är kaputt. Jag hade väldigt svårt att hitta en hjälm som passar mitt...
Svar
5
· Visningar
699
Senast: Bapelsin
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar