Hjälp!! Jag funderar på att sälja min unghäst!

J

Joneta

Precis som det låter. Jag funderar allvarligt på att sälja min unghäst. Hon är 2 år och jag har haft henne sedan hon föddes och hennes mamma har jag haft i över 15 år. Jag trodde jag skulle ha henne för alltid, men jag känner att det här börjar bli för mycket för mig.
Dels har jag svårt att hinna med, eller handen på hjärtat, jag hinner varken med henne eller mamman. Jag pluggar och är småbarnsförälder och det är svårt att få tiden att räcka till helt enkelt.
Dessutom är min unghäst rätt kaxig. Det brukar de vara vid denna åldern, men hon har alltid haft rejält med skinn på näsan. Det är inte helt lätt alltid.

Men om jag säljer henne känns det lite som om jag sviker henne eller mig själv. Fast om jag inte säljer henne och hon blir en sån där odräglig ouppfostrad häst sviker jag henne mer.
Usch, jag vet inte hur jag ska göra än...
Jag vet att beslutet bara är mitt men skulle verkligen behöva ett bollplank.
 
Sv: Hjälp!! Jag funderar på att sälja min unghäst!

Du kan inte låna ut henne till nån bra människa som kan fostra lite och när det är dags, rida in och utbilda. Så kan du ta hem eller sälja när du känner dej redo..:laugh:

Mvh Domino_s
 
Sv: Hjälp!! Jag funderar på att sälja min unghäst!

Jag hade det som dig, haft mamman i 21 år och fött upp ungen själv.

Precis när ungen fyllt två sålde jag. Mamman dog för snart ett år sen och jag kände att unghästen och jag inte passade ihop.

Dock var min unghäst snällare än ett lamm, men det stämde inte riktigt mellan oss.

Och nu är jag jättenöjd med beslutet. Jag vet att hästen får den tid och kärlek hon förtjänar och jag får mer tid och pengar.

Jag resonerade som så att om jag inte hinner med och, i mitt fall, inte har råd så har hon det bättre hos nån som har det. Och jag slipper stressen det innebär att vara fattig och ständigt trött.