Hjälp en förvirrad själ.

Raven_

Trådstartare
Jag blir inte riktigt klok på min kropp. Jag och sambon längtar efter en liten, och nu letar jag bara tecken känns det som :p
Iaf, har precis haft mens, den gick över i torsdags, men nu har jag haft "mensvärk" sen dess?! Det är mer som ett molande i "tjejmagen", har inte ont, utan det känns bara konstigt. Har som vattniga flytningar också. Lite tröttare än vanligt, men inga andra symptom. Jag brukar känna när jag har ägglossning, men det borde ju vara en vecka kvar då mensen kom den 2a juni. Gjorde ett test idag, men det var ju såklart ett minus... Vad kan det vara?! Kan man bli gravid i slutet på mensen? Blir inte riktigt klok på det här :meh:
 
Sv: Hjälp en förvirrad själ.

Jag märker tydligt när jag har ägglossning och den varierar mellan att vara 1 till 2 v efter senaste mensen sista dag sa det är säkert inte omöjligt att du har ägglossing pa gang nu.
 
Sv: Hjälp en förvirrad själ.

Brukar göra det också, men då ska jag alltså ha fått ägglossning direkt efter mensen? Går det? Känner mig helt vilsen, haha..
 
Sv: Hjälp en förvirrad själ.

Jag har en kompis som blev gravid dagen efter mensens sista dag. Och hon brukar ha regelbunden mens. Så det finns verkligen inga säkra perioder :)
 
Sv: Hjälp en förvirrad själ.

Då är det inte omöjligt alltså :nailbiting: Brukar känna av ägglossningen, men det har aldrig varit såhär nära inpå mensen. Det känns heller inte likadant då jag brukar få rätt ont ett par timmar samma dag. Det här känns bara "konstigt" i magen...
 
Sv: Hjälp en förvirrad själ.

Kan det ha varit ett tidigt missfall du känner av? Jag har aldrig (vad jag vet...) haft det, så det var bara en tanke som dök upp..
 
Sv: Hjälp en förvirrad själ.

Vet inte, har aldrig haft det heller. Mensen var normal och jag jag inga blödningar nu, inte några smärtor lr krämpor.
 
Sv: Hjälp en förvirrad själ.

Jag har en kompis som blev gravid dagen efter mensens sista dag. Och hon brukar ha regelbunden mens. Så det finns verkligen inga säkra perioder :)

KL
Nu har jag dålig koll men är lite nyfiken. Är det inte en dag efter ägglossningen fram till mensen som är den säkra perioden? Jag menar efter ägglossningen så är ju ägget bara färskt i ungefär ett dygn, medans om man har oskyddat sex efter mens och alltså innan ägglossningen så lever ju sperman i upp till en vecka vilket då kan vara fram till ägglossningen.
Rätta mig om jag har fel! Är som sagt bara nyfiken :)
 
Sv: Hjälp en förvirrad själ.

Den som längtar efter att bli gravid känner ofta alla gravidtecken flera gånger om innan det är en graviditet.
 

Liknande trådar

Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 061
Senast: Lisa2014
·
Övr. Barn Gammal medlem, nytt konto för anonymitet. Jag håller på att noja sönder och letar graviditetssymptom överallt, hjälp :D Jag kan ju...
Svar
10
· Visningar
2 464
Senast: Kaos
·
Gravid - 1år Jag tror det här forumet passar bäst till min fråga, har någon här varit "skengravid"? Jag tänker att hundar ju kan bli skendräktiga och...
Svar
11
· Visningar
7 204
Senast: Tora
·
Kropp & Själ Jag funderar på hur "sjuk" man behöver vara för att det ska kännas ok att be om hjälp av psykolog? Jag har aldrig haft kontakt med...
2
Svar
27
· Visningar
3 065
Senast: Kanintant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp