Hjälp att tyda analysen!

Alfakrulls

Trådstartare
Hej alla kloka bukefalister!

Någon som kan hjälpa mej tyda denna analys?
Alla andra år har det gått bra men nu känner jag inte igen analysen längre. Så här rörigt brukar de inte vara på pappret - exempelvis torrsubstansen?
De står ju en siffra där men jag vill ju veta vad den är i %....har de blivigt något fel här?

Någon som kan förklara/hjälpa hur jag ska tänka?

http://i34.photobucket.com/albums/d...-863A-428C-9B64-AE5664FAEFE2_zps3t4qfxcj.jpeg

(Inte får jag bilden att funka heller så hoppas länken funkar)
 
ts är 76,7% (angivet i antalet gram per kilo)

Ignorera sen alla siffror i andra (optimalt) och tredje (medel) kolumnen, de är inte intressanta för dig.

Lycka till med beräkningen :)
 
MJ är 7.6 per kg hö (9.9 per kg ts)
Smbrp är 54 per kg hö (70 per kg ts)

Tycker också att Eurofins krånglar till det lite mycket med den här analysrapporten. Borde kunna göras betydligt mer lättläst.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag trodde att jag (någorlunda) kunde det här med vad de olika siffrorna betyder under kåpan på Butets sadlar (hopp i detta fall), men...
Svar
5
· Visningar
11 532
Senast: Ace
·
Skola & Jobb Jag sitter och ska skriva källförteckning till en uppsats där jag använt diverse böcker. Problemet är att jag VET att mina böcker inte...
Svar
4
· Visningar
698
Senast: Idas
·
P
Foder & Strö Fick anaysen på hö't och ensilaget idag, hästarna får 50/50, totalt 10kg per dag. Jag var tvungen att fota an analysen, då den hade...
Svar
2
· Visningar
598
Senast: popeye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • FÅRtråden
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Provridning
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

Tillbaka
Upp