Hittar inte stamtavlan!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare tappatstamtavla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 967
T

tappatstamtavla

Som rubrik säger,jag har lagt stamtavlan på ett jättebra ställe,så nu hittar jag den inte!

Egentligen inga problem,bara att ringa SKK!

Men problem finns,detta är en hund som uppfödaren tagit tillbaka pga misskötsel,för att sen ge hunden till mig! Och då fick jag stamtavla och div andra papper!
Inget ägarbyte blev gjort då! Uppfödaren sa att den som har stamtavlan är rättmätig ägare,spelar ingen roll vad som står på stamtavlan!

Måste jag nu ta kontakt med den förra ägaren och be henne skriva något ägarbyte?

För om jag ringer SKK,så skickas ju stamtavlan till förra ägaren?

Och uppfödaren dog för ca 2 år sen! Så henne är det svårt att prata med!

Har inte behövt stamtavlan tidigare,men nu tänkte jag(kanske) om jag skulle anmäla till inoff-utställning,och då behövs den!

Sv: Hittar inte stamtavlan!

Du behöver inte stamtavlan för att anmäla till utställning. Det enda du behöver visa upp på utställningen är hundens vaccinationsintyg och nummerlappen. Såvida inte hundens vaccinationsstämplar finns tillsammans med stamtavlan förstås.

Det du däremot verkligen borde göra är att anmäla dig som ägare hos jorbruksverket. Om hunden skulle springa bort och polisen (eller någon annan) hittar den så är det ju inte så bra om de ringer till hundens gamla ägare istället för till dig.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
1 899
Senast: Otherside
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 765
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 396
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 298
Senast: Gumman123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka