Hippotrim i fodret

Elmseld

Trådstartare
Min häst ska ha hippotrim mot en elak infektion i näsan men är otroligt bångstyrig att ge i munnen och undrar om det kan påverka effekten om man blandar det i fodret istället?

Min häst ska ha hippotrim mot en elak infektion i näsan men är otroligt bångstyrig att ge i munnen och undrar om det kan påverka effekten om man blandar det i fodret istället?
Tror att det beror på vilket foder om det är torrt eller vått. Jag har fått för mig att det smakar illa för hästen och att det är därför det svårare för var gång. Om det stämmer tror jag det svårt att få hästen att äta det.

Tror att det beror på vilket foder om det är torrt eller vått. Jag har fått för mig att det smakar illa för hästen och att det är därför det svårare för var gång. Om det stämmer tror jag det svårt att få hästen att äta det.
Ja jag skulle nog varit tydligare det är blött foder och jag testa att blanda och det åt hon utan problem inkl slickade rent hinken så är det enda problemet har jag inget problem. :)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
741
Senast: Oknytt
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: Bamburine
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 578
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 665
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30