Hippotrim i fodret

Elmseld

Trådstartare
Min häst ska ha hippotrim mot en elak infektion i näsan men är otroligt bångstyrig att ge i munnen och undrar om det kan påverka effekten om man blandar det i fodret istället?

Min häst ska ha hippotrim mot en elak infektion i näsan men är otroligt bångstyrig att ge i munnen och undrar om det kan påverka effekten om man blandar det i fodret istället?
Tror att det beror på vilket foder om det är torrt eller vått. Jag har fått för mig att det smakar illa för hästen och att det är därför det svårare för var gång. Om det stämmer tror jag det svårt att få hästen att äta det.

Tror att det beror på vilket foder om det är torrt eller vått. Jag har fått för mig att det smakar illa för hästen och att det är därför det svårare för var gång. Om det stämmer tror jag det svårt att få hästen att äta det.
Ja jag skulle nog varit tydligare det är blött foder och jag testa att blanda och det åt hon utan problem inkl slickade rent hinken så är det enda problemet har jag inget problem. :)

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 535
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 945
Senast: Anonymisten
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 102
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 577
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar