Hippotrim i fodret

Elmseld

Trådstartare
Min häst ska ha hippotrim mot en elak infektion i näsan men är otroligt bångstyrig att ge i munnen och undrar om det kan påverka effekten om man blandar det i fodret istället?

Min häst ska ha hippotrim mot en elak infektion i näsan men är otroligt bångstyrig att ge i munnen och undrar om det kan påverka effekten om man blandar det i fodret istället?
Tror att det beror på vilket foder om det är torrt eller vått. Jag har fått för mig att det smakar illa för hästen och att det är därför det svårare för var gång. Om det stämmer tror jag det svårt att få hästen att äta det.

Tror att det beror på vilket foder om det är torrt eller vått. Jag har fått för mig att det smakar illa för hästen och att det är därför det svårare för var gång. Om det stämmer tror jag det svårt att få hästen att äta det.
Ja jag skulle nog varit tydligare det är blött foder och jag testa att blanda och det åt hon utan problem inkl slickade rent hinken så är det enda problemet har jag inget problem. :)

Liknande trådar

Hästvård Ska börja ge min häst Gastrogard i morgon för magsår. Veterinären som skrev ut medicinen sa att jag kan ge det när som helst under...
Svar
1
· Visningar
256
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
1 943
Senast: Mint
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
888
Senast: Oknytt
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
628
Senast: Bamburine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Kastrering av tik - erfarenheter?