Hippos linfrökaka

Centaur

Trådstartare
Vill varna alla som ger Hippos linfröpellets om att vara extra uppmärksamma om ni fodrar med partiet som har datumstämpel 11 mars. Den är härsken!

Jag köpte två säckar och båda var härskna, något jag aldrig upplevt tidigare trots att jag har gett det i flera år. Tyvärr så hann min ena häst äta (400 g) av den innan jag upptäckte det (inte jag som fodrat) vilket resulterade i kolik. :(

Det står att den bör användas inom 6 mnd från produktionsdatum så den har ju faktisk gått ut, dock låg säckarna på toppen av en nyöppnad pall och det brukar inte vara några problem att ge det ett par dager efter att 6 mnd har gått. Något kan ha gått snett i tillverkningen eller lagringen av detta partiet.

Har klagat till butiken och räknar med att de bringar det vidare till Hippo, men vill ändå göra alla uppmärksamma på detta eftersom hela eller stora delar av partiet kan vara härsket.

Sv: Hippos linfrökaka

Ja, jag kände det iaf direkt när jag skulle ta av säcken.

Men det var ju inte dåligt i sån förstånd att det var mögligt ed, om man inte vet väldigt väl hur linfröpellets skall lukta så tänker man nog inte på det! Den som hade fodrat på morgonen hade inte märkt att det luktade annorlunda.

Sv: Hippos linfrökaka

Åhh vad jag blev orolig nu..

Jag har så gott som inget luktsinne kvar och det skulle inte förvåna mig ett dugg om mina säckar är från samma period :crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka