Hippos Linfrökaka/pellets

H

Heero

Kan man ge det som det är eller ska man blöta?? Står inget om att man ska blöta på förpackningen, men stallkompis säger att man ska??
Varför måste det blötas i så fall?
MVH

Sv: Hippos Linfrökaka/pellets

Ger du bara en eller två decicliter är det nog ingen fara, men alla pellets jag ger mer av brukar jag prova blöta och se hur mkt det sväller. Lägger tex en deciliter och häller på lite vatten, blir det då till exempel dubbelt så stort inom några minuter är det säkrast att ge det uppblött. Mjuknar bara pelletsen utan att öka så mkt i storlek kan man ge torrt om man vill.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
774
Foder & Strö Vill börja ge min pålle pre- och probiotika och min equiterapeut tipsade om Probihorse Vital. Men läser att den inte får ligga i blöt...
Svar
12
· Visningar
866
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 899
Senast: tanten
·
Foder & Strö Dum fråga kanske men… När jag beräknar foderstat till våra hästar så behöver jag lägga till 20 gram MSM för att få rätt nivå på svavel...
Svar
10
· Visningar
584
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hage
  • Hagstolpar