Hippos Linfrökaka/pellets

H

Heero

Kan man ge det som det är eller ska man blöta?? Står inget om att man ska blöta på förpackningen, men stallkompis säger att man ska??
Varför måste det blötas i så fall?
MVH

Sv: Hippos Linfrökaka/pellets

Ger du bara en eller två decicliter är det nog ingen fara, men alla pellets jag ger mer av brukar jag prova blöta och se hur mkt det sväller. Lägger tex en deciliter och häller på lite vatten, blir det då till exempel dubbelt så stort inom några minuter är det säkrast att ge det uppblött. Mjuknar bara pelletsen utan att öka så mkt i storlek kan man ge torrt om man vill.

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
616
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
730
Senast: matson
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
502
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka