Hippo vs. Granngårdens?

arabia

Trådstartare
Hippo Alfa Grow resp. Granngårdens avels pellets, vilken skulle ni välja o varför? Båda har ett smrp på 135g/kg o ungefär likvärdiga i mj. Vad innehåller det ena som int finns i det andra? Bägge dessa fodermedel skulle fungera bra till mina dräktiga ston tillsammans med mitt grovfoder (analyserat, kanske bäst att skriva det). Har fodrat med Hippos men det är ofta slut hos min återförsäljare så jag har börjat titta lite på andra alternativ

Sv: Hippo vs. Granngårdens?

Hej!
Har ingen erfarenhet av Granngårdens foder men kan ju tipsa om Mustangs protein+ som har likvärdiga värden med Hippo alfan. Mustangs foder ligger bra till i pris också. Hööks är återförsäljare, brukar inte vara slut på lager:)

Jag kör granngården avel till min 1 åring samt hippon till mitt dräktiga sto. Båda är fina i hullet men kan nog säga att 1 åringen är ett strå vassare i pälsen,blänker som bara den. Kommer troligtvis gå över till granngårdens avel till det äldre stoet med.

Jag har alltid kört med krafft eller granngårdens fode. Hippo funkade inte på min ponny, som började klia sig konstigt när hon åt det. Så jag köper inte hippo efter det.

Men smaken är som baken! Köp det som passar din häst och inte vad som passar andras.

De skiljer sig åt en del i råvaruinnehåll. Så det beror kanske på vad du vill ge dina hästar.

Pris spelar roll för mig.
// Linda

Nu läste jag lite galet. Men har suddat.

Såg nu när jag kollade på hemsidan att Granngårdens inte als innehåler 135 i smrp utan 110g. När jag läste på säcken på granngården stog där 135 i smrp men det var typ råproteinvärdet som var det

Liknande trådar

Foder & Strö Jag rider en 23 år gammal ponny, maxad C, som har svårt att få i sig höet. Kraftfoder är inga problem. Hästens tänder är kollade av...
Svar
16
· Visningar
8 538
Foder & Strö Kompisen har idag fått reda på att hösilaget de har i stallet innehåller väldigt dåligt med SMRP, det har en kvot på 3,3. Nu har de...
Svar
5
· Visningar
1 734
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Vet att det finna massa trådar ang detta men hittar inte direkt det jag söker. Har en vbl travare, val på 165cm som alltid varje vår...
2
Svar
21
· Visningar
3 036
Senast: arabia
·
Foder & Strö Jag äger en dräktig sak som matvägrar i tid och otid. Hon går in i högdräktighet i slutet på januari/början på februari. När hon inte...
Svar
2
· Visningar
1 125
Senast: elle12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka