Hippo,Krafft,Mustang??

stallhh

Trådstartare
Har 3 hästar, 2 äldre som rids normalt och 1 unghäst som ska ridas in.De får havre,betfor och hö,samt så har jag gett dom "lite" Krafft Pluss så de får i sig lite vitaminer/mineraler.
Tycker det är dyrt, ca 200 kr säcken och man ska egentligen ge ca 1 kg/häst,en säck går åt snabbt.
Finns det billigare alternativ med Hippo tex?
Förslag?
Priser?
 
Sv: Hippo,Krafft,Mustang??

Varför ger du Krafft Pluss? Är det bara för vitaminerna/mineralerna så finns det billigare och bättre alternativ i form av mineral och vitaminfoder.
 
Sv: Hippo,Krafft,Mustang??

Jagger det som ett komplement...
vi har egen havre,så då kompletterar vi det med pellets som innehåler en massa olika vitaminer,mineraler och andra saker.... har haft B-vitamin resp Multivitamin innan,samt mineraler...men tycker det är enklare att ge "en sak" som vi vet innehålelr en viss mängd/kg...
 
Sv: Hippo,Krafft,Mustang??

Då finns det billigare kopletterings foder eller om du så vill gör som jag komplettera havren med ett havrefritt foder. Pluss innehåller ju också havre.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 967
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 516
Senast: Habina
·
Foder & Strö Jag har fått rekomenderat av kraffts foderrådgivare att de muscle up efter förra årets hö analys. Men nu har priset gått upp och en...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 932
Senast: Habina
·
Foder & Strö Jag behöver få i min unghäst (blir 1 år i maj) både mer energi och protein. Han får bra hö (kvot 6,2) men får inte i sig tillräcklig...
Svar
18
· Visningar
1 454
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Fråga?

Omröstningar

Tillbaka
Upp