Hippo Alfa

Tora

Trådstartare
Är det någon som vet vad det är för "form" på Hippo Alfan? Är den i pelletsform som tex Hippo Breed?

Mvh

Tora

Sv: Hippo Alfa

Tack!!

Är det lika små pellets som Hippo Breed och gillar hästarna det? I mitt fall är det i så fall ett 6,5 månaders föl som skall äta det.

Mvh

Tora

Ja, det är ganska små pelletsar. Min unghingst åt det gladeligen (även de vuxna hästarna :angel: )

Hallojsan det finns alfa som inte är pellets utan ser ut som torkat hackat gräs.....

Hejsan Tora!

Alfan har samma storlek på pelletsen som Breed. Men mina hästar bara ÄLSKAR Hippo Alfa. Eftersom vårat hö har lite lågt värde vad gäller proteinet så valde jag Alfa. Fölis växer jämt och fint, är pigg och alert... så jag kör vidare med detta kraftfodret. Finns självklart många andra, och billigare alternativ, men jag kör vidare på det som funkat hittills. Man kan ju blanda själv men just nu är jag för lat för att mixa med detta:o . Dessutom är vi ju mitt upp i flytt till egen gård så det mesta ska helst gå så smidigt som möjligt. Tänkte bli flitigare "husmor" åt hästarna när vi väl kommit på plats.

Nikolajev skrev:
Hallojsan det finns alfa som inte är pellets utan ser ut som torkat hackat gräs.....
Inte Hippo Alfa väl?
Det är nog lucern du menar... Det består ofta av Alfa alfa som är en sorts baljväxt (om jag inte är helt ute och cyklar nu:o )

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
509
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 881
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
561
Senast: WildHorse
·
Hundhälsa Min hund har åkt på rejäl gastrit. Hon har tidigare visat små tecken på kronisk gastrit (rapningar ibland, kräsen osv) men det har...
Svar
6
· Visningar
1 047
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama