Hip Hop 1045?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare superstar
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 4 408

superstar

Trådstartare
Hoppas ni inte har tröttnat på dessa trådar, men just Hip Hop hittade jag ingenting om vid sökning.

Har efter tips från en användare här på buke tittat lite extra på Feliciano, vilket i sin tur ledde mig vidare till hans söner, eller framför allt son, Hip Hop. Feliciano kommer inte finnas tillgänglig via transportsemin denna säsong, utan enbart fryst, vilket tyvär gör att han försvinner från min lista.

Men Hip Hop då? Jag hittar inte så mycket information om honom, men det som finns låter ju lovande. Vad är era spontana tankar om Hip Hop? Han har varit godkänd ett par år nu så en del avkommor måste det ju finnas?

Storleken är ett litet frågetecken, någon som har koll på vad Electro brukar ge, och vad det kan spela in att ha honom som farfar?

Fram för synpunkter!

Sv: Hip Hop 1045?

Ja, skulle oxå vilja veta mer om hur hans avkommor blir!! Själv verkar han vara en mkt trevlig individ med en tilltalande typ o exteriör!!!

Har sett trevliga föl men endast på bild....

ja, vad ger han för storlek?

Camilla

Har ingen aning vad gäller stl men hoppas att han lämnar runt sin egen höjd för vår märr är ca 162...

Girasol :banana: vars märr numera ser ut som en köttbulle med ben... (är beräknad till 15/6)

Så din är dräktig med Hop Hop? Spännande!

Jag har ett sto runt 165- det är ju Hip Hop också- och det passar mig bra, helst inte mindre dock...

Hoppas på att komma iväg til Strömsholm i morrn så jag kan se honom live.

Ullis

japp, ska bli intressant! Men det är ett tag kvar, hon är sist ut att föla av våra åtta :)

Gira :banana:

Väntar också en Hip Hop-bebis. beräknad till 25 maj. Ska bli väldigt spännande.
Hörde någonstans att han lämnar relativt stort vilket jag blev lite nervös inför. Vill själv ha en strax över 1.60, min är 1.58 med föräldrar som är 1.47 resp 1.64. Den som lever får se. :)

I denna mage ligger också en HipHop bebis och väntar på att få komma ut i sommar.

Åh va skoj att så många väntar efter Hip Hop!

Men finns det INGEN som redan har en? ;) :p

Ullis

Har ingen själv, men grannen till stallet har en ettåring ue Opius. Mamman är inte jättegrov, men ändå en rejäl madame om du förstår vad jag menar. Runt 1,70 hög. Fölungen verkar bli ädlare och tyckte han såg mycket fin ut. En av de mest bedårande fölungar jag sett. Väldigt tuff och vaken. Red man förbi hagen kom han i full fart med en orolig mamma i hälarna, efter ett tag slutade hon följa efter honom.

Jag har ett sto född -06 efter HipHop. UE Cortus. En helt superduper tjej. Mamman är 164 och jag anar att lill-tjejen blir större, hur mycket är svårt att säga, jag hoppas inte för mycket större. 165 om jag får önska. Hon är rejält stor redan, men ädel och långa ben och väldigt fint huvud.

Vidare kan jag berätta att hon är hur trevlig som helst att arbeta med, positiv till allt. Aldrig några protester till något (undrar när det kommer:eek: )

Våra bekanta har 3 st och 7 (!!!) till på väg :angel: Alla är väldigt trevliga i temperamentet, och en har supertrav, enligt henne :)

Oj... de måste verkligen gilla honom :o:D

Är det någon som har koll på var jag kan hitta fler kort på prins Hip Hop, jag har bara sett de på Möllerups hemsida och det är väl inga superbilder, skulle vara kul att se en uppställd. Kanske någon som har privata bilder?

Ullis

STO född 2004 E: Hip Hop

Hej jag har ett sto Efter Hip Hop, född 2004, Fux med stjärn och vita baksockor,hon är ca 166 hög nu.... långbent men kompakt,typiskt hopphäst.
Ska visa henne på 3-årstestet i Maj,och måste ev sälja henne sen då jag inte har tid (småbarn) att träna och tävla henne.
Jag var nr 3 att seminera med Hip Hop och åkte ner till Hans-Göran och hans fru i Möllerup och tittate på honom,de visade honom i löshoppning också så vi fick se honom ordentligt. Vi är jättenöjda,vår avkomma är den harmoniska,snälla typen.
Skulle gärna ta ett till föl e Hip Hop,men han börjar bli rätt dyr nu,vi gav bara 4-5000 för levande föl,nu ligger han runt 7000 tror jag.
Så jag rekomenderar honom vamt!!!! kollat på Möllerups hemsida?
Har privata bilder sen vi var och tittade på honom 2003,men dom rä ej inscannade ännu,men kan fixa det på jobbet nästa torsdag om ni vill,så kan jag maila dom,för jag vet inte hur man lägger upp bilder här?
Har dock en bild på min tjej när hon var föl och en när vi satt på henne första gången som jag kan maila direkt om ni vill,så ser ni på ett ungefär

Senast ändrad:
Sv: STO född 2004 E: Hip Hop

Låter jättebra, jag ser det positivt att hon blir såpass stor också, vad är det för mamma?

2000 :- vid 18 dygns dräktighet och 6000 :- vid levande föl betalar jag i år (+moms) så jag tycker inte det är så farligt ändå.

Jag skickar ett pm med min mailadress!

Ullis

Jag hade ett Hip Hop sto (u: xx) född 2005, tyvärr så fick vi avliva henne ifjol pga en skada.
Hon hade en super trevlig trav & välding långa ben som fölis;) Hon hade lite speciellt temperament, men det ärvde hon från sin mamma. Min lilla tjej var en riktig kämpe! Ska jag någon gång betäcka med en halvblodshingst igen så är det Hip Hop som gäller:love:

Dock har hon sin skada på bakbenet på dessa bilderna.

sandrasbilder1574.jpg

Bild058.jpg

Bild090.jpg

*kl*

Hip Hop vann debuten i 1.50 i helgen. han verkar fungera lysande med Maria. roligt för dem! :banana:

oh, gud vad roligt!! Ja, han är förutom Cartier, Empire,Szkopul och Contendro den som jag mest tror kan vara något att titta närmare på för mitt sto som ju har Voltaire som pappa o det blir alltså linjeavel i och med att Electro är E. Voltaire:) (måste ju ta reda på om det är bra att linjeavla på honom förstås;) )

Fin typ men har bara sett honom på Globen o det blir ju uppifrån men han var fin!! Kul!!!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka