Hinner vi??

sara_18

Trådstartare
Nu är vi tidiga med stona för betäckning. Har vart iväg med mitt första sto men hon sparkar bara åt hingsten, hon visar väldigt tydlig brunst men vill inte ha honom så vi ska byta sto. Men stoet började brunsta i måndags och vi kan inte byta sto fören lördag, hinner man och betäcka? Eller?

Sen en fråga om mitt sparkande sto, varför sparkar hon honom? Hon ställer sej jätte fint och så men han får inte hoppa upp, ja tycker ju hon kan säga til innan han ska hoppa upp isf så han inte gör sej illa om hon ska krångla:crazy:

Sv: Hinner vi??

årets första brunster är inte alltid "bra" att betäcka på, om jag vore du skulle jag ta tre djupa andetag, ta hem stoet och invänta nästa brunst för båda stona - för bästa resultat

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 384
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 957
Senast: mars
·
Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har...
2
Svar
20
· Visningar
1 948
Senast: cirkus
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 634
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka