Jag sökte på morfäder på blup och det finns en hel del( 3 sid) med Be my chief som morfader. Där kan du se vad olika kombinationer har gett !Ett litet lördagstipsHan har jag faktiskt tänkt på! Verkar ge trevliga och ridbara hästar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag sökte på morfäder på blup och det finns en hel del( 3 sid) med Be my chief som morfader. Där kan du se vad olika kombinationer har gett !Ett litet lördagstipsHan har jag faktiskt tänkt på! Verkar ge trevliga och ridbara hästar!
Ska kolla det! Tack!Jag sökte på morfäder på blup och det finns en hel del( 3 sid) med Be my chief som morfader. Där kan du se vad olika kombinationer har gett !Ett litet lördagstips
Sett fina unga avkommor med For Romance i kombo med Florencio och Davignon, var första spontana tanken.
Jag letar desperat efter en hopphingst till mitt sto som ev ska betäckas redan i år pga skada, planen var eg att tävla henne ett par år till..... Men denna hingst-djungel gör mig knäpp
Kraven är följande:
-Stor eller iaf lämna stort
- Spänstig och kvick
- ridbar
- gärna lite äldre och beprövad
- attraktiv i försäljningssyfte
- INTE ngt med Cornet Obolensky
Förslag?
Niveau?Jag letar desperat efter en hopphingst till mitt sto som ev ska betäckas redan i år pga skada, planen var eg att tävla henne ett par år till..... Men denna hingst-djungel gör mig knäpp
Kraven är följande:
- Spänstig och kvick
- ridbar
Förslag?
Jag letar desperat efter en hopphingst till mitt sto som ev ska betäckas redan i år pga skada, planen var eg att tävla henne ett par år till..... Men denna hingst-djungel gör mig knäpp
Kraven är följande:
- Spänstig och kvick
- ridbar
Förslag?
Kannan - kanske inte kvick men allt det andra.
(jag antar att du menar att du ska betäcka henne 2020 inte i år )
Nja.... Jag tycker han är rätt begränsad i sin kapacitet, och inte så säljbart tror jag tyvärr. Men kvickhet och spänst har han ju onekligenNiveau?
Jag gillar honom också men tveksamt om det är tillräckligt attraktivt på marknaden tyvärr...., Den här avkomman ska ju bli min pensionsförsäkring har jag tänktFetcher N? Vet dock inte hur attraktiv han är på marknaden, men för mig är han attraktiv även om jag inte ska köpa någon mer häst just nu. Jag gillar dock modellen och stammen
Jag gillar honom också men tveksamt om det är tillräckligt attraktivt på marknaden tyvärr...., Den här avkomman ska ju bli min pensionsförsäkring har jag tänkt
Såklart, i år blir lite väl tight.....
Kannan är med på långa listan, men det där med kvickhet är lite viktigt då stoet är lite långsam
Ja tankarna går ditåt.... Är lite kär i Zambesi och Chacco Blue vore ju inte heller fel. Men där finns det ju så många söner att välja påOm kvickhet är hög prio hade jag nog kollat på nån Heartbreaker-son/sonson/dotterson som ger storlek. Eller nån Chacco Blue jag tycker båda de verkar ge lite explosivt.
Själv är jag jättesugen att använda Escape Z, nmen jag vet inte hur säljbart det är, men jag gillar verkligen hans stam. Eller Hardrock Z
Drömma kan man ju alltid Stoet har jag ju ingen aning om vad hon lämnar men hon har själv presterat bra så här långt och har även prestation på mödernet (mamma ELIT och flera syskon framgångsrika i unghästchampionat etc). Hon har själv 144 i Blup, men allt detta är ju bara på pappret så att säga.Då ska du ha ett jäkla bra sto och använda ngn som är åtm topp 50 i någon lista.
Ja tankarna går ditåt.... Är lite kär i Zambesi och Chacco Blue vore ju inte heller fel. Men där finns det ju så många söner att välja på
Har tittat på honom också. Tror dock att jag kommer välja ngt mer beprövat nu första gången. Zambesi ligger i topp på listan just nuChacfly PS är nog den Chacco Blue son som är mest lättillgänglig, han hoppar spektakulärt och är kvick, frågeteckn på storlek och efterfrågan.
Jag letar ju lite liknande till ett av mina ston så jag bollar gärna ideer.
Den Johan Ifversson nyligen fick godkänd och såld till Schockemohle kanske blir tillgänglig i aveln 2020? Conthargos-Baloue de Roet-Chacco Blue tror jag stammen varHar tittat på honom också. Tror dock att jag kommer välja ngt mer beprövat nu första gången. Zambesi ligger i topp på listan just nu
Kraven är följande:
- Spänstig och kvick
- ridbar
Förslag?
Ja Conthargos står på ”korta listan”. Diarado gillar jag inte alls tyvärr....Conthargos eller Diarado?