E
EmelieMaja
Haft häst i över 15 år men aldrig tidigare funderat över föl. Har ett sto e Bellini-Chapman (hade Ni behövt mer stam?) som har mycket bra steg och löshoppar som en Gud. Tyvärr är hon lite svårhanterad, ängslig och väldigt pigg. Bästa häst jag suttit på när hon fått regelbunden träning men kräver sin ryttare. Hon är ganska liten, bara 160cm hög. Lätt i typen. Jag funderar på att betäcka henne. Lite orolig över hennes mentalitet, skulle behöva en hingst som ger lugna och ridbara hästar. Då stoet är lovande i både dressyr och hoppning skulle jag vilja ha en hingst med både steg och hopp. Steg vilktigast om jag måste välja. Önskar ett ädelt föl av högrest typ, dock gärna storleken större än stoet. Hon hade föl som fyraåring, efter Aerline H. Har dock inte tagit reda på hur fölet blev ännu då jag inte har kontakt med uppfödaren men planerar att kolla upp detta. Fölet bör vara i 7-årsåldern nu.
Vad tror ni, är detta ett lämpligt sto att avla på och i så fall- vilken hingst?
Vad tror ni, är detta ett lämpligt sto att avla på och i så fall- vilken hingst?