Hingstig valack

steril

Trådstartare
Har en äldre kastrerad herre på 19 år som blivit enormt hingstig i år. ( kastrerad som 1 åring) Han har blivit hingstig även vid lektionstid med flera i ridhuset. Blir totalt okontaktbar :( . Är det fler som har samma bekymmer som jag? Hur hanterar ni era hingstiga hästar?
 
Sv: Hingstig valack

JAg har mer än en gång haft valacker som är hingstigare än hingstarna. Munkpeppar i maten kan hjälpa på vissa andra har jag helt enkelt fått hantera som hingstar.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
759
Senast: animalasia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 597
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 916
Senast: Joro253
·
Hästvård Vi har en hingst som är 6 år gammal som är extremt elak mot vår valack. Av den anledningen kan dom inte gå tillsammans. Vår tanke är...
Svar
4
· Visningar
1 046
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp