Hingstförslag/hjälp

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare apocalypse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 996
A

apocalypse

Nu kommer jag få precis lika många hingstförslag som svar haha men det är intressant.
Jag ska betäcka mitt sto 6 år 166cm e:Cardento u:fullblod.
Har gått 1.20 som 5-åring, rör sig trevligt.
Jag skulle vilja önska att avkomman får något längre rygg, inte så vinklade haser och något bättre gång. tempramentet är ok men gärna en rätt cool hingst. ridbarhet är också mkt viktigt.

Jag har två favvisar: Carlad och Ludwigs Champion. Är lite osäker på Carland då han har något kort rygg.

Förslag??
Inte allt för nytagen bild men men, så här såg hon ut förra sommaren.
santiupp.jpg

Sv: Hingstförslag/hjälp

Är det verkligen ingen som vågar ge mig förslag?

Carland är jättefin, men har ju ngt kort rygg som du nämnde. det ska bli intressant att se om han verkar nedärva det.. han är iaf som en nallebjörn, väldigt snäll, o hoppar jättebra :)

Ludwigs Champion är inte min favvo, men stammen är fin.

vad sägs om:

Acacio verkar väldigt ridbar o trevlig, har gett både dressyr- o hoppdiplom. stammen är bra o han höjdes till A i år. verkar inte ge små avkommor trots sin egen storlek..

VDL Sheraton kan vara värd att kolla upp. mkt snygg typ o verkar cool i skallen. han har en egen tråd på hoppavel :idea:

Caressini L har mkt intressant stam. stor o reslig med mkt fint språng! svårt att veta med ridbarheten dock..

Hip Hop o hans far Feliciano(bara AI el FAI i år dock) har jo oxå rykte om sig att ge bra skallar, fin exteriör o bra ridbarhet.

ska fundera på fler förslag, men det var några iaf :)

Tackar.
Acacio har jag faktiskt funderat på. han ger väldigt fina avkommor.
Sheraton tycker jag ligger lite nära släktmässigt så jag vill hålla mig ifrån C hingstarna något...

jag såg ludwigs champion på hingsttåget och jag tycker att han var väldigt fin:banana: kanske blir något kraftig med tanke på att han är det redan nu! en han hade jättefina gångarter och hoppade lite men väldigt fint. han är ju väldigt ung!

jag såg ludwigs champion på hingsttåget och jag tycker att han var väldigt fin:banana: kanske blir något kraftig med tanke på att han är det redan nu! en han hade jättefina gångarter och hoppade lite men väldigt fint. han är ju väldigt ung! eller kanske Camaro M?:bump:

Ja, Camaro M är inte helt fel. Väldigt bra i BLUP i alla fall.

Jag tror att eftersom märren har så mycket fullblod så skulle jag våga med Ludwigs Champ (jag tror att han kommer att blir riktigt grov, men på ett såpass lätt sto...).

Det känns som du har massor att välja på.... svårt att veta vad som kan passa just henne.

Acacio gillar jag ju väldigt mycket, Empire VDL är också kalasfin. Camaro M, Carte d'or...eller Lucky Point...

Jag skulle också vilja slå ett slag för Accacio, de avkommor jag träffat efter honom har varit mkt välbalanserade och ridbara. Kan nog passa bra på ditt sto också som har mkt fullblod i sig.

Irländskt Hotfoot-Clever Fella.

Carte dór är super men jag har redan en 3-åring efter honom :)

Hur är Acaciobäbisarna i huvudet? Min är rätt vass...:)

De Acacio avkommor jag känner äv äldigt trevliga i skallen. En av den har en mor som var en riktig ragata, men han är inte alls som hon var.

Liknande trådar

Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 650
Senast: Jealle
·
Avel Hej allesammans! Nu är det så att mitt sto börjar närma sig slutet på en tävlingskarriär och starten på ett liv som mamma. Hon kommer... 2
Svar
30
· Visningar
4 242
Senast: theJohanna
·
Avel jag håller på att vela fram och tillbaka för tillfället när det gäller betäckning av mitt sto.. Både när det gäller hingst och om jag... 2
Svar
24
· Visningar
2 592
L
Avel Har fått stoet skadat, hon behöver konvalescens. Tanken dyker då upp att betäcka henne i år så får hon den vila hon behöver. Hon är...
Svar
11
· Visningar
1 097
Senast: aicha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka