Hingsten Double Eagle

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Nela88
  • Startdatum Startdatum
N

Nela88

Är det någon som vet något om denna hingst? Hittade bara gammalt om honom. Är han godkänd i år? Annan rolig info?

Sv: Hingsten Double Eagle

eh ja men den e så gammal.... från förra året. jag vill veta om han e godkänd i år.

hmm nej ser ju inte så ut.... gick visst bra om stoet va betäckt i danmark sa nån... jag tittar på ett sto till salu som va betäckt med honom, men vill ju inte ha en avkomma som inte är "godkänd"

hmm nej ser ju inte så ut.... gick visst bra om stoet va betäckt i danmark sa nån... jag tittar på ett sto till salu som va betäckt med honom, men vill ju inte ha en avkomma som inte är "godkänd"

Som jag tolkade svaren i den andra länken, så blev Double Eagle inte godkänd i Danmark och då har jag svårt att tro att du kan registrera en avkomma i 1A. Det var väl inte ens nära att han skulle bli godkänd?
Du får registrera avkomman i 1B/II. Då mister du rätten till uppfödarpremier, premielopp och att starta i klassiska lopp. I övriga lopp får avkomman starta, om jag fattat rätt.

ja jo jag vet vad det innebär med 1A eller B, det just det jag syftade på, man vill ju ha fullständiga rättigheter. Men det verkar nog som att man får det om stoet är betäckt i danmark, för jag har hört att han blev godkänd där iår :S känner mejj lite förvirrad...

KL

Han stod förra sommaren i Sverige vet jag iaf. Har inte så mycket att berätta om honom men han var snäll och jag tyckte då att han var rejält musklad för att ha stått i box så länge. Han är allergisk mot havre. De avkommor jag sett har varit trevliga och rel. korrekta.

Tack så mkt för svaren. till ghost också, intressant att läsa. synd med såna veterinära åsikter på en häst med en sån stam....

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
972
Senast: Cattis_E
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
1 042
Senast: shebeen
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur