Hingsten Chambertin, finns han i avel? (Chacco Blues pappa)

  • Avel
  • Trådstartare Trådstartare Witzippa
  • Startdatum Startdatum
W

Witzippa

Halloj! Någon som vet om Chambertin finns i avel/tillgänglig i sverige?
Har ingen vidare koll, hittade någon hemsida vid något tillfälle men hittar den inte nu och har för närvarande inte en aning om han lever/tävlas/är i avel?
länk till film http://www.youtube.com/watch?v=mz4pYJaZy7w

Vore super om någon har någon info:)

Väntar en Chacco Blue fölis och är mycket förtjust i Chambertin, vet att Cuper finns i Sverige men har inte lyckats lokalisera en film på honom någonstans så jag vet inte alls hur han hoppar eller rör sig. Har hört att avkommorna blir bra men vet inget mer...:confused:

Letar hopphingst till Cardento-Maraton sto, om någon har ett hett hingsttips, kanske "golden cross", mottages detta mycket gärna!! :d
 
Sv: Hingsten Chambertin, finns han i avel? (Chacco Blues pappa)

Han dog förra året eller om det var 2008. :cry:

Har dock för mig jag läste att han fanns på FAI men inte säker! Ska se om jag kan leta fram hans hemsida...
 
Sv: Hingsten Chambertin, finns han i avel? (Chacco Blues pappa)

Ah, gjorde han det... synd. Hemsida vore toppen! :)
Har du sett någon avkomma? (förutom Cuper & Chacco då...)
 
Sv: Hingsten Chambertin, finns han i avel? (Chacco Blues pappa)

Jag är väldigt säker på att vi tog upp honom på ett annat forum förra året och att det fanns fryst att tillgå på honom då! Till ett riktigt bra pris med...

Men vet ej om det var via Birkhof eller någon annan...

Så är du riktigt intresserad skulle jag ringa till dem och höra, kanske går det att köpa fast de inte säljer officiellt, och var det inte dem som sålde, lär de väl veta vilka som har!
 
Sv: Hingsten Chambertin, finns han i avel? (Chacco Blues pappa)

Då ska jag kolla upp det! Tack för tipset :)
En undran, hur fungerar det om man använder en hingst som inte är godkänd eller i avel i sverige? Ska jag betala licens då först för att avkomman ska få gröna papper?
Egentligen är inte färgen på pappret viktigt snarare möjligheten att vara med på 3 årstest, breeders, falsterbo osv. Hur fungerar det med detta?
Tacksam för svar :)
 
Sv: Hingsten Chambertin, finns han i avel? (Chacco Blues pappa)

Hittade en annan son till chambertin, Chalan, hos sosath, verkade trevlig och med bra exteriör :)
Någon som hört talas om honom?
 
Sv: Hingsten Chambertin, finns han i avel? (Chacco Blues pappa)

Då ska jag kolla upp det! Tack för tipset :)
En undran, hur fungerar det om man använder en hingst som inte är godkänd eller i avel i sverige? Ska jag betala licens då först för att avkomman ska få gröna papper?
Egentligen är inte färgen på pappret viktigt snarare möjligheten att vara med på 3 årstest, breeders, falsterbo osv. Hur fungerar det med detta?
Tacksam för svar :)

Om du åker utomlands och betäcker får avkomman gröna papper vid ASVH reg, betäcker du här i Sverige så får den grå eller gröna beroende på om ASVH godkänner honom. Licensen måste du betala oavsett om de godkänner honom eller ej.
Årgångschampionaten och Falsterbo har du tillgång till även på gråa papper, 3års test och kvalitén så är det utom tävlan i mån av plats.

Chambertin är ju dock godkänd i flera andra förbund om man kan tänka sig att utlandsregga.
 
Sv: Hingsten Chambertin, finns han i avel? (Chacco Blues pappa)

Varför är det så? Verkar ju vansinnigt onödigt att behöva köra stoet utomlands för att få gröna papper...
Dum fråga kanske men jag är inte insatt i varför.
Det är inte ett alternativ just nu att göra så, kanske man kan börja tänka i de banorna längre fram i tiden, bor ju i fel ände av sverige också för att "svänga över" till tyskland ;)
Grå papper, då får man väl inte delta i breeders utan bara i det öppna championatet? eller?
Falsterbo verkar vara för alla... :)
 
Sv: Hingsten Chambertin, finns han i avel? (Chacco Blues pappa)

Precis, årgångschampionaten är OK för "gråa" men inte breeders.

Varför det är så, jadu fråga ASVH det är deras regler... :o
 
Sv: Hingsten Chambertin, finns han i avel? (Chacco Blues pappa)

Ja, man blir ju lite lätt trött ibland på alla regler... ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp