Hingstarna Pablo och neapel

Sv: Hingstarna Pablo och neapel

Ser du att jag länkat till sidor med bild och stam på dem?

Den "knäppaste" häst jag någonsin stött på var E. Neapel....
Han hade fina gångarter dock men hoppade som en kossa.

Pablo därimot har jag sett många trevliga unghästar efter. Hade bla en på inridning förra året, mkt trevlig. Det var mkt nerv i henne men hon var känslig på rätt sätt och uppmärksam. Hoppade riktigt trevligt!

Såg Pablo när vi var och betäckte 2002. Han var himla stor och grov, men verkade mycket stabil och trevlig. Men stoet bör nog vara av en lättare modell, då han var en rejäl grabb.

Så olika man kan uppfatta hästar.
När vi träffade Pablo tyckte jag inte alls att han var "himla stor och grov".

Har sett flera avkommor och ingen speciellt grov. Morfäder är Stanford (2 st), Rockad, Windwurf, Robin Z och Milano.

Sveriges högst bedömda 3åring 2004 i hoppning (10-10 tot 52) är e Pablo-Stanford.
Tyckte också att Pablo var väldigt trevlig. Tur det eftersom jag har en trevlig avkomma ue Windwurf.
Han kan ses på
http://www.ryttartorget.se/index.php?module=photoshare&func=showimages&fid=17

Givetvis kan man uppfatta hästar olika. Men när jag var där med mitt lilla sto på 158 cm i mankhöjd, och Pablo stod precis brevid såg han enorm ut! Kanske beror det på vilken typ av häst man föredrar? När man stod brevid och klappade honom, upplevde jag honom så stor och rejäl, men har sett hans avkommor på bild, och de har inte sett så stora ut. Men som sagt, jag tyckte han var en grov grabb...

Det jag tycker om Pablo´s avkommor är att dom flesta som jag har sett är små, jag har sett "normalstor" men det är sällan. Dom får ofta mycket vackra huvuden och hoppar super!

Mitt sto är åxå efter windwurf och hon är åxå ganska grov, hon är är den snällaste sötnosen på jorden!

Något gammal tråd men jag känner att jag måste gå in och "försvara" Neapel lite :)
Det där skiljer sig nog väldigt mycket beroende på kombination till sto och arv längre bak i ledet.
Jag har en jättefin Neapelavkomma som är trevlig i psyket (mycket smart häst, ibland föör smart), hon är spänstig och rör sig bra. Hon fick hoppdiplom som unghäst och klass 1 i gångarter.

väcker en gammal tråd till liv då jag är nyfiken på Pablos avkommor.

berätta allt ni vet om dom , rörelser,hoppning,temprament,tävlingsresultat/unghästvisning... mm

Den "knäppaste" häst jag någonsin stött på var E. Neapel....
Han hade fina gångarter dock men hoppade som en kossa.

Pablo därimot har jag sett många trevliga unghästar efter. Hade bla en på inridning förra året, mkt trevlig. Det var mkt nerv i henne men hon var känslig på rätt sätt och uppmärksam. Hoppade riktigt trevligt!

Elakt! :mad: :mad: :mad: :mad:
Den mest personliga häst jag nånsin ridit är e: Neapel! :love:
Hon har fina gångarter och kan hoppa men är ingen hopphäst men Nepel är ju en DRESSYRHÄST så gnäll inte på hopptekniken! :D
Passar däremot som westernhäst... :love:

Känner en som har ett sto efter Pablo. Känslig i munnen men extremt snäll och hoppar som en gud. Lättvänd och med vägvinnande galopp utan att det ser hastigt ut. Det roliga är att hon även har fina gångarter och det gör att hon tävlas i både dressyr och hoppning. Pablo verkar lämna små avkommor efter sig men otroligt trevliga allroundhästar.

en gammal tråd:angel: verkar inte vara så många som skrivit i den på sistone.. :p Men sökte lite efter om någon skrivit om Pablo.. Då stoet jag tävlar nu är efter honom :D Hon är lätt i typen, ett underbart huvud och psyke! känslig för hjälperna också som fler har beskrivit avkommorna efter honom. bara älskar henne:love:

försöker oxå väcka liv i den här gamla tråden.:D

har en valack e: pablo och skulle oxå gärna vilja höra om hur hans andra avkommor är.

den jag har är väldigt trevlig, en riktig arbetsmyra som alltid vill göra rätt för sig och som tycker det är kul att jobba. däremot så är han rätt hård i huvudet. han måste alltid prova om gränsen fortfarande går där den gick igår, men han gör allt för en när han har förstått det. :angel:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
690
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka