S

stars

hur letar jag upp avels hingstar som står för fogande,finns det någon speciel sida det gäller varmblods hing

Sv: hingstar

Jag beställer alltid boken "Offentlig redovisning av varmblodiga travhingstar" från STC. Den brukar komma ut i februari och innehåller tävlingsprestationer, veterinära beskrivningar, härstammningar, avkommeredovisningar, exteriöra beskrivningar, aktuella avelsindex samt betäckta ston. En bra sammanfattning när man letar hingstar till sina ston ;)

Sv: hingstar

Det är därför jag föredrar STC:s katalog men tycker givetvis det är kul att kolla även i hingsthållarnas då det är färgbilder i den :D
I den står ju också vad hingstarna kostar vilket jag efterlyser i STC:s. Sen är även många(de flesta) stuterierna med där med sin information.

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
305
Senast: Unafraid
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
380
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka