Hingstar med långa ben.

FadeAway

Trådstartare
Antingen multistammat eller hopphingstar.

Kraven är:
  • Bra halsansättning.
  • Långlinjerat och låånga ben.
  • Bra galopp.
  • Ej skimmel (annars hade Corlensky G varit en favorit)
  • Gärna äldre hingst så man vet vad de lämnar.
  • Stå på semin (TAI/AI) Sverige, Danmark eller på skick till nått av länderna.
  • Inte lämna smått.

Stona är e Lord Alberh - Pentagon - Labrador.
Har något rak hals, något oelastisk trav och markbunden galopp. Något raka haser men 8 på benen. Hoppar bra och har riktigt trevligt temprament. Lite tyngre modell. Taktmässiga gångarter.

Andra stoet är e Pomme Royal - Felix - Chirac. Lite bättre modell än föregående men har kort trav och galopp. Hoppar trevligt men är lite mer osäker i sig själv. Mödernet har dock mest dressyrmeriter. Mormor och mormors mor är berättigade elit.

Sv: Hingstar med långa ben.

Frågan är bara om han kommer finnas kvar nästa år. Någon som vet det?

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Avel Nu är jag ute i väldigt god tid, för ska inte betäcka om förrän 2017, men då det fölet (?) blir stoets sista förmodligen, vill jag satsa...
2
Svar
23
· Visningar
3 668
Senast: HMQ
·
Avel Har ett dräktigt sto nu och om allt går vägen så betäcks hon iår igen. 2011 seminerades hon med TAI (en gång), ingen dräktighet. 2012...
2
Svar
38
· Visningar
6 054
Senast: Opra
·
Avel Har ett sto här hemma som vi igentligen hade bestämt hingst till. Men eftersom hingsten står på naturlig betäckning och nu ska åka från...
Svar
19
· Visningar
2 414
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V