• Avel
  • Trådstartare Trådstartare allexandra
  • Startdatum Startdatum
A

allexandra

Någon som har förslag på vad jag ska välja för hingst till mitt franska halvblodsto som är efter vermont? vill ha hög ridbarhet och ett muntert humör! :D

Sv: Hingst?

Pessoa VDL, väldigt trevlig hingst med bra gång och hoppar kanon bra :idea: Men vad är det tänkt att du ska ha avkomman till? Och vad har ditt franska halvblods sto för inriktning? :)

Vad ska du ha avkomman till? Hur är ditt sto i modellen? Vad har dit sto för svagheter resp posetiva sidor?

Jag har tänkt att rida mestadels dressyr med avkomman men även hoppa en del. Mitt sto är lite tjurig i humöret, hon hoppar kanon men det skulle inte skada med lite lattare kropp och mer flyt i gångarterna i avkomman.:laugh:

Då tycker jag nog faktist fortfarande Pessoa VDL eller New Balance, men Balancen är lite mer kompakt i kroppen än Pessoa.

New Balance gick falsterbo som 5 åring sen blev det dressyr, så han har lämnat avkommor som både syns på hoppbanan och dressyrbanan.

Flyt i gångarterna hittar du hos båda :)

Du har ingen bild på ditt sto som vi kan få se?

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 082
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
713
Senast: Roheryn
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 367
Senast: athena
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 629
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hovrandsartros
  • Lymfangit