Hingst tips

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare diamons
  • Startdatum Startdatum
D

diamons

Hej ett sto som jag skulle vilja ta ett föl på. Hon har okänd härstamning(vet att det är lite gammalt svenskr hbl på mammas sida o irlänskt på pappans) så det har tänkt att jag ska ha kvar det till mig själv. Stoet är tävlat upp till 130.
Hon är ca 172 med bra temprament, hoppar med glädje och ställer alltid upp, dock inte med super teknik. Skulle ha en hingst som är lite mer ridbar, hon har kroppen lite emot sig. hon har ok gångarter men inte mer. lite taskig kvalitet på hovar. Vill ha en lagom häst till framtiden att hoppa på skall gå typ 130 så vill ha ett bra temprament.Några tips alla kunniga(alla som vill klaga på att hon har okänd härstaming behöver inte svara.)

Sv: Hingst tips

Det är svårt att ge råd när man inte kan se hästen. Att hon har okänd stam gör det ännu svårare för då kan man ju inte heller se hur föräldrarna och deras föräldrar ser ut och förärver sig.

Så om du ska ta föl på henne får du chansa och välja en hingst som är välbeprövad så att man vet vad han brukar kunna ge för avkommor och som passar in på vad du vill ha ut av fölet.

Liknande trådar

Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 367
Senast: athena
·
Avel Hej, hoppas få att få lite bra tips och råd här. Jag har ett D-ponnysto som jag vill använda för att få fram en liten storhästavkomma...
Svar
9
· Visningar
1 586
Senast: sorbifolia
·
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 542
Senast: Unafraid
·
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit
  • Miklem träns !