Hingst till Polskt halvblodssto?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare The_Last
  • Startdatum Startdatum
T

The_Last

Jag ska först bara säga att jag inte alls har ngn koll vad d gäller ridhästavel, utan håller egentligen bara på med trav- och galoppsporten.

Men jag känner en hästägare som har ett sto som ska betäckas framöver, dom är dock osäkra på vilken hingst som passar henne.
Hon har rak igenom hoppblod i sig, mamman ska tydligen ha gått i d polska landslaget och pappan ska också vara en riktigt bra hingst.
Stoet är 174 cm, och rätt smäcker. Hon har tydligen ett jättefint temperament. Har tävlats ytterst lite eftersom ägaren inte har intresset av det, men kapacitet, - det har hon!!

Hörde att dom snackade lite löst om Feliciano, men dom ville kolla lite fler hingstar innan dom bestämmer sig.
Vad tror ni? (va den lilla info ni fått)

Har du någon koll på henens stam? Det finns trots allt relativt nära släktingar till polska hästar i Sverige.

Annars så är det en väldigt fördel att ha ett importerat sto eftersom man då inte har problem med att "alla" hingstar är nära släkt med stoet.

Jag tror på Feliciano! Dom avkommor jag sett har alla varit lätta i typen trots att han är en rejäl herre och de haft stadigt möderne. Dessutom har jag aldrig hört något negativt om vare sig hans eller hans avkommors temperament.

Hade själv tänkt använda honom i år, men han är utlånad till Belgien och står bara på fryst, och jag vill inte ha fryst i år.

Nej, tyvärr vet jag inte stammen på henne... :crazy:
Ska träffas i helgen så då kan jag kolla upp det, men innan dess vet jag inte.

Feliciano e hon ju iaf inte nära släkt me.. ;)

Liknande trådar

Avel Hallå alla! Funderar på olika hingstar jag skulle vilja använda på mitt sto i framtiden. Alice är e. Last Liberty ue. Temple wind xx...
Svar
7
· Visningar
1 805
L
Avel Nu läser jag igenom min rubrik och tänker för mig själv hur frukstansvärt dum denna rubrik faktiskt låter, men faktum kvarstår att jag...
Svar
10
· Visningar
1 883
Senast: tanten
·
I
  • Låst
Avel Kom igen nu! Jag behöver bolla lite idéer med sådana som kan det här med avel. Jag har ett 11 år gammalt sto efter D-Day - Martini -...
Svar
2
· Visningar
1 045
Senast: ameo
·
I
Avel Hur har era pojkar det med intresset för tjejerna egentligen :confused: Jag vet att dom ibland kan vara kräsna med färger på stona...
2
Svar
28
· Visningar
5 613
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar