Hingst till Cardento sto

LottenL

Trådstartare
Nya här och tänkte jag kunde få lite hjälp med ideer till någon spännande hingst till mitt Cardento-Mowgli sto.
Jag har inte tagit några föl på henne innan och hon är inte visad heller utan har varit min motionshäst.
Hon är av den större typen, trevligt temperament.
Var på hingsthoppningen på Flyinge igår och fastnade för Caca och Hasard.
Vad tror ni och fler förslag?
 
Sv: Hingst till Cardento sto

berätta gärna mer om stoet. Svårt att få en bild av det lilla du skrev.
Caca och Hasard är ju två rätt olika hingstar. Caca är lite tyngre och åt det lågställda hållet tycker jag. Fint hopp.
Hasard lättare hingst, har sött huvud ;) Hoppar enkelt och verkar rädd om sig.
Caca har en väldigt fin stam som är intressant. Hasard har en fin stam han med.
Men skriv mer om stoet, tror Caca blir för tung då du skriver att stoet är lite större.
 
Sv: Hingst till Cardento sto

Tack för ditt svar.
Stoet är stor i kroppen, långa ben, lång i ryggen inte den bästa halsansättningen, huvudet är stort, hyfsad benställning. Trevlig i sitt temperament. Gångarterna ok med ett plus för galoppen.
Pga en skada jag fått kan jag inte rida på länge och tycker det är tråkigt om hon inte ska göra något och det hade varit kul att ta ett föl på henne. Med sin stam hade det varit roligt att ta en hopphingst för att sedan om det går kunna sälja avkomman.
 
Sv: Hingst till Cardento sto

Vad tror du om hip hop? trevliga hästar men med varierad storlek. Airline H, kanske lite större men trevliga. Sedan verkar ju Daccar vara en multikille vet ej hur hans temperament är förstås...
 

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 417
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 987
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 087
Senast: mamman
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 549

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp