Mli
Trådstartare
Jag har en stor hundgård i anslutning till huset, med lucka in till en begränsad del av huset. Fungerar perfekt för mina hundar. Problemet är att mina stallkatter har hittat vägen in igenom luckan och förpestar hela huset med kiss och bajs. Vi har toalådor och numer även satt upp en kattlucka. Kattluckan sattes upp för att vi skulle se om de skulle sluta kissa och bajsa inne om de hade fler än en utgång. Men det funkar alltså inte.
Hundgårdens utformning gör att det blir rätt svårt att sätta ett tak på hela hundgården utan ett större arbete. Jag funderar på vad det finns fler för alternativ till att få katter att sluta klättra? Staketet är två meter högt, så antar att de inte hoppar hela vägen utan att de klättrar. En eltråd högst upp? (med risk för att det kommer mot staketet och allt blir strömförande..) Plexiglas på övre delen av gallret så de inte kan klättra sista biten?
Någon som har tips?
Hundgårdens utformning gör att det blir rätt svårt att sätta ett tak på hela hundgården utan ett större arbete. Jag funderar på vad det finns fler för alternativ till att få katter att sluta klättra? Staketet är två meter högt, så antar att de inte hoppar hela vägen utan att de klättrar. En eltråd högst upp? (med risk för att det kommer mot staketet och allt blir strömförande..) Plexiglas på övre delen av gallret så de inte kan klättra sista biten?
Någon som har tips?