Himalayasalt?

pinky

Trådstartare
Såg att Hööks hade någon typ av "saltsten" som de kallade för Himalayasalt i nutiken, en rosa "sten" som hängde i ett snöre.

Vad är det för något? En natursten eller något tillverkat och sammansatt? Innehåller?

Iom att den hängde i ett snöre verkade den vara tänkt lite om sysselsättning, typ alla bollar och slickstenar som finns för hästar som står instängda utan grovfoder.

Någon som har koll?

Sv: Himalayasalt?

Hejsan!

Det enda jag vet är att det är riktigt salt som är nyttigt för kroppen. Vet i och för sig inte vad gäller hästar men jag antar att det är samma där. Min massör är även kostrådgivare och hon säger att riktigt salt bl a himalayasalt är bra för kroppen medan vanligt salt inte är det. Bättre än vanligt salt är havssalt och örtsalt. Vet inte om du blev något klokare!

Liknande trådar

Hundhälsa ahh blir så less... Dagens roman .... Var till veterinären i tisdags och fick bekräftat att Doris nu har kraftig benhinneinflammation...
Svar
17
· Visningar
2 304
D
Hästmänniskan Såg att flera hade skrivit att dom haft nästan lika problem med hyresvärden som mig. Men nu orkar jag ej mer och skall flytta så fort...
11 12 13
Svar
252
· Visningar
28 206
Senast: Tezzan_83
·
Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 320
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka