Het! uppsittning

C

CarolineNSV

Finns det någon bra övning för att lära hästen "lugna" stå still vid uppsittning.
Han tycker det är så kul alltihop så han Hinner inte stå still, det är inte för att "jävlas" utan att han vill iväg fort fort... Så fort han får se/på sig utrustningen blir han överlycklig!

Igår satt jag nämligen upp och han fick spatt o hade så bråttom iväg, allt va så roligt, så han hoppa/bocka iväg o ja hade knappt fått över ena benet. Jag flög upp i luften och landade på rygg (lite ömt idag hmmf) min "mustang" tog sig ett race... (Han är 6 år)

Igår va en dålig dag o ja va lite sur... :crazy: :angel:

Idag saknar ja honom så ja går i sönder!!! :bump:

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 040
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text" Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
13 018
Senast: Mickizz
·
Gnägg Igår kväll hände något som jag har så otroligt dåligt samvete för idag. Min häst är otroligt envis och ibland lyssnar han inte även fall...
Svar
11
· Visningar
1 773
Senast: _FiA_
·
Hästhantering Har en unghäst, blir 4 iår. Inridning påbörjad. Tränar mycket från marken med tömkörning, longering och promenader när det går. Vågar...
Svar
15
· Visningar
4 437
Senast: Cornelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama