Henrik von Eckermann avkastad – medaljdrömmen krossad: ”Skamligt och pinsamt”

Fast avkastad blev han väl inte? Det får det att låta som om hästen typ bockade och slängde av honom. De kom helt fel i svängen, ryttarens fel skulle jag säga, och sen flög han av när hästen stannade för att undvika infångaren (eller vad det nu var).
Artikeln och rubriken är ändrad efter publicering. Det syns om du följer länken :)
 
Fast avkastad blev han väl inte? Det får det att låta som om hästen typ bockade och slängde av honom. De kom helt fel i svängen, ryttarens fel skulle jag säga, och sen flög han av när hästen stannade för att undvika infångaren (eller vad det nu var).
Han säger ju själv att det var hans fel också.

Jag blir ändå glad när proffsryttare är tydliga med att det var de som gjorde fel. Jag tror att det är viktigt.
 
Självklart så tråkigt. En miss som är en så vanlig syn på ridskolor men så ovanlig på den nivån men jag blir så glad! Så glad för att det finns hästmänniskor som han på toppen ❤️ Det är ju sådana här människor som ska representera oss alla inom hästvärlden. Inte asen som blivit avslöjade den senaste tiden.

Lider verkligen med honom och han skulle få medalj bara för att han är som han är. Medalj för sportsligt beteende.
 
Var tvungen att kolla om han skrivit något på Instagram, och jodå, det hade han! :heart
1000062593.jpg
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Skorna åkte av – och sedan på. King Edward har talat och hans ryttare, Henrik von Eckermann, har lyssnat. Nu återstår vad han väljer i...
Svar
0
· Visningar
184
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det bjöds på dramatiska scener i OS-hoppningen. Henrik von Eckermann föll av hästen King Edwards efter bara ett par sekunders ridning. –...
Svar
0
· Visningar
134
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Ribban var högt satt när Henrik von Eckermann gick in i den individuella OS-finalen i hoppning. Men drömmarna krossades efter banans...
Svar
0
· Visningar
92
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Ingen rår på den svenske världsettan Henrik von Eckermann som nu toppar världsrankningen i hoppning för 26:e månaden i rad.
Svar
0
· Visningar
197
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp