Henfynyw Tywysog RWC 3

athena

Trådstartare
Vad vet ni om honom? Hittade honom på welshponnyföreningens sida och han verkar vara en utmärkt kandidat till mitt anglosto :). Hon är runt 160 cm (inte över), kort i hals och och rygg, brant bog men i övrigt välbyggd. Ordinära rörelser.

Har hoppat 1,30 med placering.

Nån som vet om han står kvar i Leksand och vad han kan tänkas kosta?

Sv: Henfynyw Tywysog RWC 3

Jag gillar honom skarpt, har en 2åring efter honom. (hon är dock såld nu...)

Han är en supertrevlig hingst med mkt go! Även inkörd, visad flertalet gånger med guld på utställning. Vann B-finalen DressyrSM.

Har rätt mkt bilder på honom om du är intresserad :)

Jag har sett honom och han har en underbar rörelsemekanik!

Har också sett en handfull avkommor till honom som är mycket vackra.

Tips. Kolla upp hur hingsterns namn uttalas och lär dig säga det om du nu använder honom till ditt sto.

Genom åren har jag fått många skrattkramper när man talar med folk som har walesiska hästar som far eller mor till sina hästar.

Det brukar bli nåt i stil med att: Jo Gullan hon är efter Twuddludd Gluffuffsuff och mamman heter Grulldubblaff Mistflaffblaff. :rofl:

Jag bara älskar det ( hade welshponny innan vars mor var import england så det var ju en del hopplöst outalbart i stamtavlan :) )

Som tur är har jag numera garderat mig för uttalningsfadäser i och med att vi har 3 nordsvenskar och en ponny med okänd härstamning, och de har helt prosaiska namn som Viktor, Vicke Viking, Donetta och Timon.

Fast det är klart, har man haft welsh i någon form innan finns alltid drömmen kvar om en vacker häst ur någon av welshsektionerna! :angel:

/kt

Har ett underbart sto e honom som både kan hoppa och har en otroligt bra gång. Hon är stor C och har en mamma som är 145 cm.

Dock har den en hel del med temperament!! Det är inte var mans häst och tilläggas kan att mamma är som en ängel. Jag ser personligen inga problem med detta eftersom vi avlar fram en tävlingsindivid i första hand men har även några bekanta som har avkommor till honom med rätt mycket åsikter..men likaså där, snygga enormt rörliga ponnyer med fin hoppteknik!

Jättesöt ponny! Ser väldigt ridbar ut och verkar ha trevligt temperament också. Fotade honom i november på en tävling.

Han är jättefin! Ser dessutom väldigt trevlig ut att rida och verkar vara lätt att ha att göra med. Han brukar stå och ropa på våra tjejer när jag tar upp dem ifrån nedre delen av deras hage. Han står på samma gård som våra.

Han är superfin :love: :love: :love:
Min Gullans första föl är efter honom. Han har lämnat många avkommor med topklass i mitt tycke. Förvärvningssäker skulle jag vilja säga.

Han vann dessutom SM i dressyr för B-ponnyer 2006 (om jag inte minns fel).

Jag fick provrida honom när jag hade Gullan på betäckning och han har så mycket gångarter att det kändes som att sitta på en större D-ponny! Fantastisk känsla.

Tror att han är i Eskilstuna och tränas för att tävla i dressyr, men att de kommer att kunna ta emot ston till honom.

Tack för alla svar! Han verkar ju onekligen vara en bra hingst. Anledningen att jag tittade till på honom var främst att han verkar ha lämnat flera stycken med både ox- och xx-möderne.

Hoppas verkligen att han kommer att betäcka, det var ju lite synd att han stod längre bort än jag hade räknat med men det får ses som marginellt i sammanhanget ;).

Jag har tillverkat 4 avkommor till honom med olika mödrar. Alla har varit mkt snälla men haft humör, inte på negativt sätt men inga mesproppar. Alla har varit oehört stabila i psyket och inte så nerviga som en del cobbar kan tendera att vara. En av dessa blev diplomsto som 3 åring.

Tuffe själv är en oehört smidig ponny som nog har gett sina ryttare lite att fundera på. Hans gångarter är bland det bästa jag sett på en B ponny men hans ryttare får rida och inte åka med på hans rygg :p Hade turen att följa honom som unghäst och fram till 5 års ålder på mkt nära håll och även fått rida honom.
En hingst jag varmt rekomenderar.

Han är superfin :love: :love: :love:
Min Gullans första föl är efter honom. Han har lämnat många avkommor med topklass i mitt tycke. Förvärvningssäker skulle jag vilja säga.

Jag fick provrida honom när jag hade Gullan på betäckning och han har så mycket gångarter att det kändes som att sitta på en större D-ponny! Fantastisk känsla.

Tror att han är i Eskilstuna och tränas för att tävla i dressyr, men att de kommer att kunna ta emot ston till honom.

Han är i Eskilstuna, det stämmer bra det!

Ah...så kanske det var ja
Nää, det gäller att hålla reda på tangenterna. B-finalen vann han 2006 och tävlade i A-finalen 2007.
skall det vara!

Puttar, och undrar om ingen känner till ägare/station/fodervärd?

Liknande trådar

Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 644
Senast: Jealle
·
S
Avel Hej alla buke-avels-människor! Försöker klura ut bra hingstkandidater till mitt sto, men jag bara kör fast hela tiden. Märren blev som...
2
Svar
28
· Visningar
2 413
Senast: poff
·
Avel Sitter här och har lite tråkigt och tänkte därför höra om någon kan hjälpa mig välja hingst till mitt sto! Hon är ju bara ett i år, så...
2
Svar
21
· Visningar
2 113
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka