Hemskt mycket knott

_bjòla_

Trådstartare
Vi har så hemskt mycket knott, sitter vid skapet, vid frambena, under magen och halsen och runt ögonen.
Vad har ni för bästa tips mot dessa hemska svarta kryp??
Kom gärna med bra husmans recept likväl vad ni köper?`

Min häst går och går i hagen på eftermiddagarna och vill helst gå in :( men snart ska de börja sova ute då mitt andra sto ska föla och tycker synd om dem :(

Sv: Hemskt mycket knott

Ultra-shield, tjärsalva, och täcke naturligtvis.
Jag har egen smörja, beckolja+vanlig rapsolja för att dryga ut.
Huva för ögonen.
Renons har jag haft mycket förr och tycker att det funkat på min ,men vi har blåsigt så det är inte så hårt insektstryck.
Switchade i april också.

Ja, kör med ungefär liknande som er, swich osv.

En sak som är jobbig är att så fort hon har flyghuva på sig så står hon och nickar och skakar på huvudet ungefär hela dagarna i ända.
Tar jag bort den är hon lugn, men jag vill ju ha flyghuva för alla flygfän.

Täcket hjälper en del, men de är ju inte täcke vid buken och vid armhålorna :( tyvärr..
När de blåser är det bättre för hästarna iaf, tur att de blåst nu i flera veckor..

Smält kokosfett, blanda i kanel och citron, vänta tills det stelnar och ta sen en svamp och stryk det på utsatta ställen!

Jaså det har jag inte hört förut... Så det funkar? Funkar det mot andra insekter oxå lr e det bara mot knott???

Min häst har oxå problem me alla flygfän :(

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 959
Senast: mars
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 269
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
980
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka