Hemsk sits i hoppning!

J

Jumping

Jag tkr att min sits i hoppning är rent av hemsk ibland... Min häst är riktigt framåt & storhoppad, vilket gör att jag känner mig obalanserad & när hon hoppar riktigt stort (hoppar av tidigt) så är det viktigt att jag är med framåt & inte nästan ramlar av som det känns som. :confused:

Jag är alldeles för rak i ryggen & ibland kan eftergiften vara lite sådär. När jag inte riktigt följer med över hindrena så hamlar mina skänklar alldeles för långt bak också. Inte nog med det! Jag klarar av att få upp blicken, men om jag ska hoppa flera hinder i rad så har jag svårt att fästa blicken på nästa hinder i språnget elr att kolla åt det håll som jag ska svänga...

Behöver massor av tips av er duktiga människor !!:idea:

Sv: Hemsk sits i hoppning!

Har du någon film?

Annars har jag ett tips att ta ett hederligt tips, mantag!
Tänk sedan trampa ner hälen, all tyngd i hälen.
va inte rädd för att slappna av i bäckenet, men ändå hålla kvar stabiliteten i bålen.

Lycka till!

Ta hjälp av en tränare
Börja på lägre hinder och arbeta dig uppåt.
Överdriv

Jag rekommenderar massor med trav i lättsits samt lättridning i trav med ett steg nedsittning, två steg i lätt sits osv.
Detta gör underverk för balansen och skänkelplaceringen.

Tack för tipsen & nej, tyvärr så har jag ingen bra film att visa..

Liknande trådar

Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 017
Senast: Lycan
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 329
Hoppning Jag är inte nöjd med min sits i hoppningen, så skulle behöva tips på hur jag kan träna den och få en starkare, stabilare sits. En del...
Svar
15
· Visningar
2 813

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Liten fodertunna?

Hästrelaterat

Omröstningar